Att bli med vovve

Snart kanske vi blir med vovve.

Det blir nog inte förens till våren, om jag får bestämma.
Då är det skönare att gå på små turer med en valp och så har vi ju bott ihop ett tag då också.
Jag måste veta att vi säkert är två som ska ta hand om den om jag ska ge mig in
i hundträsket igen. 
Vi pratar om tre olika raser.
Rottis, labb eller en golden.

30707-348   30707-347   30707-346
Problemet är bara att välja vilken...
...och vad ska den heta?

När jag tänker på hundar börjar jag sakna
Trollet och alla mysiga stunder
och händelser med honom.
Jag vill bli flockledare igen, helst nu men jag ger mig till tåls ett litet tag.

När jag funderar på saken om vilken ras så skulle jag helst av allt vilja ha en
Lagotto Romagnolo.

30707-350
Det är en lugn, allert, barnvänlig och lockig ras som inte fäller.
Men vi får se, Anima gillar inte krulliga hundar.
Men som sagt denna är lockig, inte krullig.

Lagottobilden har jag lånat här.


Kommentarer
Postat av: La famiglia

Jag är en av dina trogna läsare. Jag har följ läst din blogg i drygt ett år, men i det tysta.
I det tysta av det skälet att jag inte tycker jag haft något att säga. Om dans begriper jag ingenting, och din livssituation i övrigt finns det de som är mer lämpade än jag att kommentera. Men nu när du börjar tala om hundar kan jag inte hålla tyst längre. Klart du ska ha hund, det ska alla människor ha (som kan ta hand om en hund). Vad gäller val av ras har jag ett litet tips. Litet men ack så viktigt för att hundinnehavet ska bli bra. Fundera på vad du vill använda din hund till. Ta reda på, om du inte redan vet, hur de olika raserna bäst aktiveras. Känner du dig bäst hemma på brukshundsklubben bland alla kamoflagefärgade byxor ska naturligtvis ha en rottis. Men om du mer är ute efter en familjehund som ska "hänga med" kanske du ska fundera på någon annan ras.
Om du inte redan gjort det, tycker jag det vore klokt att utifrån de tankar du har om ditt hundliv, funderade på om det kanske finns ytterligare raser än rottis, labbe och golden, som skulle passa ännu bättre. Vad du än väljer önskar jag dig lycka till med rasvalet.

PS Själv har jag en lagotto.

Postat av: rumbaqueen

Tack för tipsen.
Jag/ vi ska fundera noga innan vi slår till.
Välkommen tillbaka.

2007-10-25 @ 07:48:03
Postat av: La famiglia

Tänk vad man med en liten kommentar kan åstadkomma ;) En helt ny vinkling på hundtankarna. Ett tips kan ju vara att ni besöker My Dog i början av januari och tittar på olika raser och träffar hundägare.

Och, ja, jag kommer tillbaka, inte minst för att följa hur hundtankarna går vidare.

2007-10-25 @ 13:26:48
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback