Helgens händelser

I fredags efter jobbet var jag en sväng på blodcentralen i Nordstan
och gjorde min plikt som medmänniska.
Jag var lite orolig om jag skulle få lämna blod denna gång eftersom jag hade lite lågt hb sist.
Men jag hade grymma värden denna gång och de tog gladeligen mina röda droppar.
Skönt.


På lördagen var det löksättardag och jobb för min del.
Vi hade ett underbart väder och dagen gick snabbt.
Jag fick lift av LL hem, i hans supersnygga Mustang.
Den mullrade mysigt.


På eftermiddagen var det fullt ös.
Först var jag och Anima och kollade på bil. En volvo s80, 2001a.
Den var jättefräsch och skön att åka i.
Kanske blir det en sådan. Vi ska kolla lite på v70 först bara, innan vi bestämmer oss.

Efter bil-titten åkte vi ut till Lerum och hälsade på två av Animas storasystrar och deras familjer.
 Det var trevligt och de var jättelätta att snacka med och barnen var charmiga.
Efter det åkte vi till hans yngsta storasyster och fikade och pratade en stund.
Hon ska ha en bäbis om typ två veckor så hon har världens mage nu.


Påvägen hem tog vi en sväng förbi Animas lägenhet och hämtade den/ de andra
av hans tre käraste ägodelar (hans akustiska gitarr och hans elgitarr).
Han är kanon på att spela och jag verkligen älskar att ligga (eller sitta) och lyssna på plinket.
Jag fick den kärleken för gitarrspel i mina tonår då var jag under en kort period tillsammans med en kille som spelade gitarr för mig varje dag nämligen.


På kvällen kände jag mig lite nere.
Det hade varit så många goa ungar hela dagen så jag fick en sådan längtan efter mina egna.
Jag saknar dem när de inte är hos mig.


Igår var jag och fritränade med PK.
 Det blev mest vals men vi dansade igenom de andra danserna lite snabbt också.
Vi ska försöka börja friträna varje söndag, vi måste nämligen få lite mer träningstimmar
för att utvecklas snabbare.


Det sista som hände denna helgen var en snabbsväng på IKEA för att inhandla ett skrivbord
till barnen, en datorstol till mig och Anima och gardiner till sovrummet.


Till råga på allt har jag blivit förkyld också.
Hostig och snuvig.
Det är synd om mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback