Första fredagen tillsammans

Fredag betyder fredagsmysmiddag, spel och film i vår familj.

Igår var det den första med barnen i den nya lägenheten.
Jag hade bett Anima att komma förbi och äta med oss och det gjorde han.
Lite nevös var han eftersom det var första gången som han skulle träffa W.
Jag hade sagt till honom att bara han är sig själv och inte gör sig till,
 ordnar det sig finfint.
Det gjorde det också och de verkar komma rätt bra överens.
W sa att han tyckte Anima var schysst även om han luktar rök och röklukt är äckligt.

Det gick såpass bra med barnen att jag, när Anima sa att han skulle åka hem till sitt,
bad honom sova hos mig.
Han svarde ja med en gång men dubbelkollade ungefär 10 gånger att det verkligen
var det jag ville och att det skulle vara okey med barnen.
Det var jätteskönt att ha honom bredvid igen,
jag har saknat det otroligt mycket denna veckan nämligen.
Det är så mysigt att ha någon att ligga tätt med och krypa nära
när man känner sig lite kall mitt i natten.

Vi låg och pratade till klockan var över två och jag lät honom läsa det
som jag skrev i somras på jobbet.
Mina innersta och då hemliga tankar och funderingar om hur jag upplevde allt
och vad den den osäkerhet jag kände inför hans känslor gjorde med mig.
Jag hoppas verkligen att han förstår nu att jag menar allvar med honom
precis som han gör med mig.

Han har fått en helt egen plats i mitt hjärta.
En plats som bara han kan fylla ut.

Idag har vi varit och bowlat alla fyra.
Det gick väl sådar för mig, jag hade glömt min otroliga talang för bowling hemma tror jag.
Bättre gick det för de andra, men det unnar jag dem.
Det är bara roligt att göra något tillsammans allihop.

Nu har han åkt hem sitt sitt i alla fall och vi får tid för oss själva.
Det är nog bra att de vänjer sig sakta och i lagoma doser vid varann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback