Händelser vid vatten...

Detta borde jag kanske inte skriva men jag gör det ändå.

Jag skulle ju ut och båta med arbetskamraterna trodde jag,
 men när det väl kom till kritan blev det bara jag som skulle med.
Så det blev en tripp till hamnen, det gjordes några goda försök att starta båteländet
men något hade hänt med batterierna så det fungerade inte så som det skulle.
Var gör vi då var nästa fråga.
Bryggsegling blev svaret.

Sagt och gjort.
Vi bryggseglade.

Vi pratade en massa, skojade, åt gott grillat och njöt av ensamheten.
Bråkade om vem som skulle få de små godisarna i vinterkattenpåsen,
de är nämligen godast.
När kvällen och skymningen kom bäddade vi ner oss och pratade lite till med viskande röster,
låg nära för att inte frysa och njöt av ensamheten.

När morgonen kom krypande låg jag bara och njöt.
Halvslumrade långt fram på förmiddagen faktiskt.

Kok-kaffe och skinksmörgås till frukost.
Kok-kaffe och bulle till tolvfikat.
Kycklingsallad, cider, kok-kaffe och ballerina till middag.
Bryggkaffe och barnstoj till kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback