Lycka på tomtebacken

Var och en ansvarar för sin egen lycka.
Så sa en föreläsare vi lyssnade på under vår arbetsplatsträff i veckan.

Vägen till lycka är inte alltid helt rak eller lätt utan oftast väldigt krokig
 men om man följer sin inre röst (ni vet den där magkänslan man känner ibland)
så ordnar sig allt till slut.

Jag har följt min magkänsla nu och jag känner redan att det var helt rätt att göra det.
D verkar få rätt i alla fall, även om jag inte trodde det för ett par veckor sedan.

...

Hus med torn är fina, havsutsikt är underbart.
Synd att någon annan hann före.
Jag vet att det verkar knäppt, men jag var helt på att flytta dit i framtiden.

Jag saknar dig, även om det bara är en dag som vi inte ses på.
Det känns konstigt att vilja vara nära någon annan vuxen så mycket.
Men barnen kommer först, oavsett.
Jag är inte jag utan dem.
Det är tur att du tycker om mig som jag är så jag slipper välja.

Kommentarer
Postat av: pappa B

Kaffesugen snart?

Postat av: pappa B

Jäpp. Var? Du får bestämma, jag förflyttar mig
Kram vännen

2007-09-05 @ 23:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback