Säng

Igår efter jobbet var jag och handlade en säng till min lägenhet.
Gott sällskapoch god bärhjälp fick jag av chauffören.
Det blev en
Midsund med en Svandalmadrass.
Skulle det inte varit för att mittbalken saknades, grrr, så skulle jag/ vi invigt den i natt.
Istället ställdes madrassen i vardagsrummet och sovandet skedde där.

Jag sov riktigt gott i min nya säng.
Det var bara framåt morgonkvisten när kudden plötsligt försvann som jag vaknade till
och istället låg och halvslumrade.
När det senare var dags att vakna blev det till de ljuva tonerna av
Suntripmelodin från Sällskapsresan.

På tal om något helt annat var jag nerbjuden på lunch hos några kollegor igår.
Det bjöds på smörstekta kantareller på knäckebröd och
ungsomelett med kantarellstuvning.
Gudomligt gott var det och jag (och de andra) åt tills magen nästan sprack.
Jag älskar smörstekta kantareller.

Ikväll är det latinträning som gäller.
Jag längtar.
Hoppas det blir rumba som ska dansas idag.

Kommentarer
Postat av: pappa B

Jag finns på plats kl. 15.00
Kram

2007-09-06 @ 08:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback