Störiga grannar

Träffade en av mina grannar i svalen idag.

Hon verkade vara en trevlig tant på ungefär 70 år.
Hon önskade mig välkommen och berättade att detta är en lugn och skön svale
med bra grannar som jag har hamnat i.
Men, sa hon, i lördags var det någon som väsnades.
Stod och tjoade på balkongen mitt i natten (eller i alla fall sent på kvällen)
och så kan man ju inte ha det.
Hon hade pratat med husvärden om det och hon sa att om man bara håller ihop i svalen
och sätter åt de som stör så blir det en bra gemenskap.
Jag log och höll med henne, precis som man ska göra för att grannsämjan ska vara bra.

Det var jag som störde i lördags.
Inte jag kanska men 'de onormala' hängde ju en del på balkongen när de rökte.
Har man även lite alkohol i blodomloppet, som de hade, blir ju samtalstonen
aningens högre än normalt.

Sorry grannen, men vi ska försöka vara tystare nästa gång.
Inte för att jag tyckte att vi var särskillt högljuda, men ändå.

Stackars henne när jag ska ha inflyttningsfest.
Jag får nog fjäska in mig med en liten blomma eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback