Massor av snö...

Alla som bor i Göteborg vet att det har snöat till och från hela dagen.
Ingen snökaos som en del radiopratare tycker utan lagom mycket och eftersom det är kallt ute är det ingen blötsnö som det brukar vara. Skulle tippa på att det är ca 1 dm fast det har blåst en del också så det har blivit en del drivor som är betydligt högre.
Eftersom jag jobbar som miljövärd, har dagens uppgift bestått i att ploga och skotta.
Det blir att jag jobbar över ikväll eftersom det jag plogade i förmiddags har snöat igen och därför behöver jag dit en gång till med traktorn.
Just nu snöar det lite mindre men smhi har sagt att det ska komma mer i natt och i morgon så då är det bara att fortsätta med plogeriet.
Det är lite synd att jag inte har tagit semester nu i mellandagarna så att jag kunde varit ute med W och Bubba och åka snowracer och pulka, men dom åkte till mannens föräldrar igår så dom har nog haft en härlig dag i snön med varm choklad och ostmackor att värma sig med efteråt.

Jag älskar snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback