Ikväll blir det konsert

Jaha, nu var det fredag igen.
 Det är hemskt vad tiden går fort när man har roligt.
Det skulle varit så som Bubba sa en dag; att tiden skulle gå sakta när man har roligt
och snabbt när det är tråkigt. Tänk var härligt livet skulle bli då.

Bubba har förresten bett mig att ändra hans smeknamn till Sam Gamgee,
så från och med nu kallas han det på denna blogg.

Jag och mannen är precis hemkomna från Hisingen, där vi lämnade av W och Sam till farföräldrarna.
Jag och mannen ska nämligen till Pusterviksteatern med 'Nisse' och kolla på Red Sparowes.
Det ska bli kul. Det var nämligen ett tag sedan vi var på konsert tillsammans
och hade en barnfri natt att se fram emot.

Bloggkartan

Jag har lagt upp mig på Bloggkartan.
Bara så ni vet.

Det var på tiden.

Spottade 080 alldeles nyss.

En plats på pallen?

Var i huvudstaden igår med PK och tävlade i 10-dans.
Vi började dansa tillsammans i november och har varit med och detta var den andra tävlingen vi var med på. På den första gick det inget vidare, vi var i och för sig nöjda med vår insats
men ingen plats på pallen den gången.

Denna tävlingen gick det dock bättre.
Vi kom tvåa i Standard av totalt elva par som tävlade i våran grupp.
På denna tävlingen hade de slagit ihop junior, vuxna och senior E-klass. Det gör dom när det är för få par i respektive klasser. En andraplats ger två stycken uppflyttningspoäng och det är kanon.
Nu är det bara fyra poäng kvar innan vi får dansa i D-klass i Standard.
Latinen gick inte lika bra, även om både jag och PK var nöjda med vår insats, men det gör inte så mycket för jag är grymt stolt och nöjd med vår första pallplacering och medalj.

En
bild på oss. (Jag och PK står längst till vänster.)

Nu är det bara att träna mer för nästa tävling är redan om två veckor i Örebro.

da Silva Challange

Den 30 April arrangerar Göteborgs Danssportklubb tillsammans med Carin och Daniel da Silva
(kända från Let's Dance på TV 4) danstävlingen 'da Silva Challenge'.
Är det så att du råkar ha vägarna förbi så rekommenderar jag ett besök på Lisebergshallen
där tävlingen äger rum. Kanske får ni se någon kändis svänga sina lurviga.

30707-86

En döding

Mitt i en av backarna i Vemdalen stod detta liket och sträckte sina bleka grenar mot skyn.
Skelettet tillhör släktet Abies - Gran.

30707-86

Borta bra men ...

Nu är vi hemma i sköna Göteborg igen.
Egentligen kom vi i går kväll men då var det bara sängen som lockade efter nästan 10 timmar i bilen.
Vi har haft det underbart i Vemdalen. Strålande sol, vindstilla, -3 grader på dagarna,
varma bastubad på kvällarna, en massa god mat, snacks, öl, likör och whiskey.
Skidåkningen var superbra enligt de andra (jag åkte inte en enda gång, snyft)
och backarna lagom varierade.

Jag satt mest på verandan och hade det skönt och njöt av utsikten.
Den var helt ok tycker jag.
30707-84

Packa, packa, packa...

Nu har jag börjat packa alla kläder och prylar som ska med till Vemdalen på söndag.
Mycket saker är det. Mannen får i och för sig fixa sina grejer själv men jag håller koll så att
barnen får med sig allt det dom ska ha. 
I onsdags hade jag och brorsan ett litet planeringsmöte över middan och vi kom fram till att avresan från Gbg sker klockan 07.00. Då är vi nog framme lagom sent på eftermiddagen.
Idag ska vi åka och handla lite mat och andra förnödenheter som kan vara bra att ha med sig upp.
Det brukar som bekant vara svindyrt i mataffärerna som ligger i skidorterna.

En tråkig sak som brorsan berättade i onsdags var att Göran, en kompis som bor en bit utanför Sundsvall, som skulle följa med på resan hade roat sig med att gå hem på fyllan. Göran somnade ute och när dom hittade honom hade han en kroppstemperatur34 grader, förfrysta fötter och bara strumpor, kalsonger och en t-shirt på sig (han hade tydligen klätt av sig de andra kläderna).
Så för tillfället sitter han i rullstol och alla hoppas på att cirkulationen i fötterna ska bli normal och att han inte ska få några men av händelsen. Läkarna hade sagt till honom att om han hade legat ute 15 minuter längre skulle han troligtvis aldrig vaknat mer. 
Jag och alla vi som känner honom är jätteglada att han lever. Men det är synd att han inte kan komma till Vemdalen, jag har längtat efter att få träffa honom, det var så länge sedan sist.
Kanske åker vi på en dagstur och hälsar på honom. Det är bara lite drygt 20 mil dit.


Bröllopsfotot

Jag har kollat igenom en massa bilder som ligger på datorn och hittade denna.
Tänkte att det kanske var någon som ville se hur vi såg ut på vår bröllopsdag i november 2004.
Det var ju lite av ett tema i bloggvärlden för ett tag sedan att visa bröllopsfoton. 
Bättre sent än aldrig.

30707-83

Klagogram

En sida jag kikar in hos regelbundet är Bloggfrossa.
Han har precis startat en gratis klagogramservice.
En kul idé tycker jag och vill du veta med så gör ett besök
här, vet ja. 

Snart är det dags

Jag längtar till den 12 mars.

Då sätter vi oss i bilen, trampar på gasen och vips så har vi hamnat i Vemdalen.
Detta är tredje året som vi åker på skidsemester. Det börjar bli en tradition.
Tyvärr kommer jag antagligen inte att åka så mycket i år. Måste tänka på foten, vet ni. 
Detta året är vi så många som åker så att vi har varit tvugna att hyra två stugor, hoppas att det blir fler och fler som följer med för varje år.

Varför just det namnet?

Jag har åtskilliga gånger fått frågan om varför jag just valde att kalla min blogg rumbaqueen. Tänkte att jag skulle berätta det för er, det finns en ganska enkel anledning.

Från början var det meningen att min blogg endast skulle handla om dans
även om det inte blev så.
Namnet kan delas i två där jag valde Rumba eftersom det var den första av 10-danserna jag provade på och denna som LS talade så varmt och passionerat om.
Queen valde jag för att jag en natt drömde om att jag just var som en drottning på dansgolvet och även om jag aldrig blir så bra som i drömmen så tyckte jag att det passade bra.
Konstigare än såhär var det inte.
 
Eftersom jag har fått frågan om mitt namnval så många gånger skulle det vara kul om ni som läser min blogg lämnar en liten kommentar om varför ni har valt era bloggnamn.

 


Collina

 Här är våran fina ödla Collina

30707-81

Han (eller hon) är döpt efter min stora idol Pierluigi Collina

Vad datorn gör med de unga

Hittade en länk till en tysk filmsnutt som visar varför vi vuxna ska ge barnen restriktioner vad gäller användandet av datorerna i hemmet.
Läs gärna vad Bloggfrossa skriver om filmens innehåll.


Tråkklubben

Jag vill göra lite reklam för Tråkklubben som jag är med i.
Kolla in hos Ediets så kan du också gå med i klubben och glöm inte att lyssna på våran fina klubbsång.

30707-79