Eld

Välkommen säger vi till våren...

image276

Vilket träd?

En ny och kanske lite klurig bildgåta.
Vad heter trädet som har såhär underbar lövsprickning.
30707-275

Katjing

Ytterligare en text som blottar en liten promille av vad som rör sig i mitt inre.


I could be wholesome
I could be loathsome
I guess Im a little bit shy
Why dont you like me?
Why dont you like me without making me try?

Mika - Grace Kelly


Vad händer?

Igår var jag i stan och klippte mig.
Det blev väl helt ok. Inte någon större förändring, bara lite kortare.
När jag ändå var bland en massa affärer passade jag på att köpa mig ett par långa handskar
i spets och en svart klänning att ha till.
Jag ska försöka hitta ett par läckra skor som passar till och nått snyggt
halsband och armband också.

Idag ska vi åka en sväng till
experimentverkstaden på bananpiren och kolla läget och köpa skor till barnen och ta en go vårfika på nån mysig uteservering.
Men först ska jag köra ner LS bil till dansskolan så att han slipper ringa mig mitt i natten
för att bli hämtad. Han har varit på discotävling i helgen nämligen.
 
Ikväll ska vi kolla på Spiderman 2 på 3an, så att vi är uppdaterade med storyn när nästa har premiär på bio. 

På tisdag blir det dansskolans avslutningsuppvisning i lisebergshallen.
Det ska bli kul att se vad barnen har lärt sig denna terminen.
Speciellt roligt ska det bli att få se Sam dansa breakdance.
Han har tränat på lite olika freezar hemma och är jätteduktig.image274.
 
Det ska såklart bli roligt att se W dansa också för han har utveklats mycket detta året och har blivit riktigt duktig i sina pardanser. Speciellt i latindanserna.

Tjoohooo

Äntligen är det fredag och långhelg.

Ikväll ska jag ut med Catarina och parta lite på
Delirium.
Resten av helgen blir nog lugn.
Ska försöka ta mig i kragen och byta till sommardäck på bilen någon av dagarna
men förutom det så ska jag bara njuta av våren.

Rörelse

Denna bild har jag i och för sig visat i ett annat inlägg för ungefär ett år sedan.
Men jag gillar den och nog är det rörelse som har fångats.
30707-124
Söta svanungar var det ursprungliga motivet men helt plötsligt kom en brödbit
och en liten mås flygandes in i bilden.

Jag ska inte ta åt mig äran för denna bild utan den får min grymme kollega H.

Snart ett till

Spottade 123 på vägen till jobbet.
Under dagens gång ska åka förbi Biskopsgatan i Lundby och spotta 124 som brukar stå där.

10 -11 augusti

Fick ett trevligt sms på fredagseftermiddagen.
Det var Catarina som bjöd in sig och B på fredagsmiddag.
En mycket bra idé tyckte jag och hälsade dem välkomna och ställde mig 'nästan' genast vid spisen.
Lite synd att jag inte visste att de skulle komma när jag var på systemet och handlade öl tidigare på dagen.
Då kunde jag bunkrat upp med lite goa och nya sorter.
En helsjuk sak som hände då var att hon i kassan ville se mitt leg. Jag trodde att hon skojade men fick så snällt plocka fram och visa det innan hon började slå in mina drycker.
Kvällen blev riktigt trevlig och B var precis som Catarina hade beskrivit honom. Ett riktigt kap alltså.
Under kvällens gång kom vi fram till att vi ska gå och öla och lyssna på bra musik i Slottskogen den 10 - 11 augusti. Då huserar nämligen
'Way Out West' där och med tanke på att det inte blev något 'Sweden Rock' för mig och mannen i år passar detta som handen i handsken.
image273
Vi ses någonstans mellan pilarna.


Nu igen

Jaha, så var det fredag igen.
För denna helgen finns inga planer (förslag är välkomna) förutom att mannen ska
jobba hela lördagen.
Självklart är det orientalisk dans som gäller på lördag och salsa och pardans på söndag för mig men bortsett från det så är helgen som ett blankt blad.
Det blir inte ens badminton med brorsan efter jobbet idag.
De ska ha inventering på firman han jobbar och det var de såklart tvugna att ha just idag.

Ikväll blir det  mat, spel, film och mys med familjen.

Igår kväll såg jag och mannen på en himla konstig film.
Vi satt som frågetecken när eftertexterna började rulla och förstod ingenting.
Inte för att det gjorde något, det är skönt att se filmer som man inte begriper ibland.
'The Science of Sleep' hette den och den rekommenderas varmt.

Buketten

Här är bilden på födelsedagsblommorna jag glömde ta med.
image272
Nästa gång ska jag komma ihåg.

Tankar i mitt huvud

Hittade precis en bloggare som på ett ypperligt sätt skriver ner tankar.
Det känns som om det är mina tankar jag läser.

Ladystyling & öl

Igår var det andra tillfället på ladystylingkursen som jag och JW går på.
Vi lärde oss en ny salsaslinga och shit va sexiga vi kommer att vara på stans
salsaklubbar till sommaren.
Efteråt gick vi ner till
The Bishops Arms på Järntorget och sippa öl och snackade.
Mycket trevligt var det fast det blev lite sent och det känns idag.
Klockan ringde ju som vanligt vid 05.40.

Jag hade tur som blev tillfrågad och medtvingad att äta frukost.
Annars skulle nog hela denna dagen blivit seg.
Det är alltid trevligt att äta och snacka strunt med chaffören en stund.

Nu ska jag sätta mig och ta en kopp lunchkaffe.
Någon mat blir det inte, för efter en rejäl grötfrukost på 'sunkis' står man sig
större delen av dagen.

Äntligen

Det var ett tag sen sist men nu har jag äntligen spottat 122.
Hoppas att jag ser 123 snart för jag vet nämligen vart det finns en 124a.


For the ladies

Vad säger man...

En helt
underbar text.
Melodi också för den delen.

Tenacious D är grymma.

Djur

Tre djur på samma bild.
Kan ni se dem.
image270

Värme

Är det nån som inte har njutit i helgen?
Denna underbara värme.
Gud vad jag längtar till sommaren.

Det är till och med extra underbart att jobba nu.
Beskärning, ogräsrensning och skyffling av grusytor görs med ett leende på läpparna.
Synd bara att det är slut med värmen nu.
Redan imorgon blir det svalare och på onsdag ska det bli ännu lite kallare lovar smhi.

Skyltar

Jag vet att jag är otroligt sen med tisdagstemat denna vecka
 men försöker kompensera med att visa två viktiga skyltar jag fick syn på idag
när jag var på blåsippejakt.

30707-269
Vägen till det vackra blåa.

30707-267
Allemansrätt - Allemansvett

...här är en liten bonusbild för att jag var så sen.
Klicka på den så blir den större och det blå syns bättre.


Upplyst

Nu vet jag vart jag ska gå någonstans.
Jag fick till och med en karta ritad åt mig.

Imorgon efter jobbet blir det blåsippor i massor på Björkö.

Lyckligt lottade

Mannen och Sam är lyckligt lottade.
De har fördelen, enligt mig, att få sina underbara näsor prydda med fräknar
så fort vårsolen visar sig.
image266
Jag vill också ha.

Underligt

Idag har vi varit ute på Björkö i drygt tre timmar.
Solen sken och det fläktade lite lätt, riktigt skönt var det.
Vi gick världens promenad på norra delen av ön för att jag ville se blåsippor.
Vi hittade inte en endaste.
Antingen letade vi på helt fel ställe eller så är det så att vi var lite tidigt/ sent ute i år.
Underligt var det i alla fall.

Nu på eftermiddagen mulnade det på och tro det eller ej men det började snöa.
Stora feta flingor i massor. De smälte i och för sig omgående, men ändå.

Ikväll ska vi till Lilleby och kolla in påskbrasan som Ragnar brukar ha.
Hoppas bara snön har slutat falla tills dess.

Glad Påsk

Dancin Dingo

Efter pizza och drinkar hos Catarina bar det av in till stan.
Tranquilo verkade aningens dött och Locatelli hittade vi inte till så det
slutade med att vi hamnade på Dancin Dingo.
Där har jag inte satt min for på typ 15 år, men vad gör det. Vi hade skitkul.

Sexy...

På onsdag börjar ladystylingkursen.
Shit va läcker jag kommer att vara när jag dansar salsa, rumba, cha-cha eller vilken latindans som helst förresten.
Det går kanske att använda en del av det vi får lära oss i det verkliga livet också, vi får väl se.

Ikväll blir det drinkar hos Catarina, tjejsnack och utgång.

Mannen har kommit hem från England nu. Det är skönt. Jag gillar inte att vara ensam i lägenheten om kvällarna och när jag ska sova. Barnen är nämligen hos farmor och farfar denna veckan så det har varit riktigt tomt.

Rätt svar på bildfrågan är nu skriven som kommentar till det inlägget, om ni har varit nyfikna på svaret är det bara att kolla där.

Denna veckan (och två veckor bakåt i tiden men mest denna) har jag känt mig helt
varm inombords, pirrig i magen, sprallig, extra glad och har haft svårt att koncentrera mig.
Jag tror jag har blivit smittad av våren.
 Det är skönt.

Lastbilschaffören

Vi har nog världens roligaste och mest lättpratade lastbilschaufför som kör för oss.
Det kan kanske bero på att han är yngre (han är bara 25) än de flesta andra chaufförer jag haft med att göra, att vi har ungefär samma otroligt kassa humor och att vi har hyfsat lika åsikter om livet och kärleken.

Hur som helst har han lovat att jag och de andra miljövärdarna ska få hänga med ut med hans båt och fiska till sommaren och det ser jag såklart fram emot.

Helt klart är i alla fall att jag nu mer räknar honom som en av mina vänner för det kan man väl göra när man har spenderat en kväll i soffan tillsammans och kollat på film, eller?

Vårtecken

Vackert blått bland bruna löv.

30707-265

Detta blir ett kombinerat inlägg. Både tisdagstemat och bildgåtan i ett.
Inte så klurig som den förra kanske, men ändå.

Så vad är det för vacker blå blomma?

Benen ömmar

Det har varit salsacongress i Göteborg hela helgen och jag har såklart varit där.

Massvis med lektioner hela dagarna och show, fest och dans på kvällen.
Några av de absolut bästa kurstimmarna helgen bjöd på var, enligt mitt tycke,
'Edie the Salsa Freak's' spinnklass. Vi fick lära oss grunderna i hur man spinner snabbt, snyggt och mycket men även hur man hittar sin balans (det går inte att spinna annars) och hur man får stopp på snurret.
En annan rolig sak hon visade var hur man tar sig upp från golvet om man råkar ramla.
Eller inte om utan när som Edie utryckte sig.

Lektionen med Manuel Mascarell var också bra och förövrigt den enda lektionen alla blev åtsagda att sätta sig ner på golvet och lyssna.
Det var nämligen en lektion i hur man hittar takten i salsamusiken. Vilket/ vilka instrument man ska lyssna efter.
Manuel visade sig även ha en riktigt behaglig röst då han på kvällsshowen tog ton och sjung en smäktande ballad för alla innan han och hans danspartner körde sitt shownummer.

Jag var även på en superkul klass där salsan var swingdans inspirerad.
Den klassen hölls av ett riktigt spralligt gäng, Swing Guys, som även hade fantastiskt roliga uppträdande på både fredag och lördagskvällen. 

Den största överraskningen fick jag på Salsa Power's timma 'Salsa etiquette'.
Jag var bombsäker på att det skulle vara en lektion om vad hur man bör uppföra sig på dansgolvet och mot den man dansar med.
Men tji fick jag. Det var allt utan det.
Vi skulle vara nära, åma och kråma oss och vara sexiga och heta.
Jag gick ut från den lektionen med ett stort leende på läpparna och jag har nog inte slutat le än.

Salseras Dance Company bjöd på en timma av välbehövlig ladystyling och jag ska så snart som möjligt se mig om efter en kurs i just det. Det är så oerhört viktigt att få med hela kroppen i dansen, ända ut i fingerspetsarna
 och hela tiden vara medveten om vad och varför man gör vissa rörelser.

Jag kände mig bra mycket snyggare, säkrare och njöt på ett helt annat sätt av salsan jag dansade igår kväll än i början av helgen.

Jag längtar redan till nästa år.