Äntligen

Denna veckan har varit underbar, våren har kommit hit till Gbg på riktigt.
På jobbet vårstädas det i perennrabatterna, träd och buskar får sin årliga översyn och beskärning där det behövs, dammarna ska fyllas nästa vecka, solen skiner, fåglarna kvittrat och livet leker. J
ag älskar våren, man blir så glad och sprallig när vårsolens strålar värmer den bleka vinterhuden. 
Jag tog mig en härlig promenad i skog och mark och kom ihåg att ta med mig kameran denna gången (jag har en förmåga att lämna den hemma nämligen).
Mitt skarpa minne, denna gången, resulterade i en massa härliga vårfoton.
Hasselns små men otroligt vackra röda blommor, trollhasseln gula och spretiga blommor, en fågelmamma/pappa som ligger på ägg och skogsmyrornas eviga slit.

     

Det finns även tråkiga saker med att sommaren närmar sig.
En sådan sak är att det imorgon är sista gången på salsan. Snyft.
Hur ska jag klara mig hela sommaren utan denna underbara danslektion.
Såhär är det jämt, precis när man har lärt sig turer och rytm så bra att man kan dansa utan att behöva tänka på vad man gör hela tiden, då är det uppehåll i ett par månader.
Som tur är ska det ju vara salsa på liseberg varje måndag i sommar, så jag får försöka att gå dit när jag hinner och hålla salsarytmen i mitt blod vid liv.
Glad blev jag i alla fall när LS sa att han ska flytta på drop-in kursen (10-danserna) så att den börjar klockan 20 istället. Det är bra för då kan jag vara med på den. Hurra.

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Vad härligt med vår!! Häruppe får vi nog vänta ett tag till... har 30-40 cm snö kvar just nu *skrattar*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback