Våren

Pappa B var inne och lämnade ett avtryck hos mig där han nämde våren.
Även om jag älskar vinter, kyla och massor med snö, är nog våren min absoluta favoritårstid.
Solen börjar att värma, fåglarna kvittrar, knopparna på träd och buskar sväller för att kunna brista,
lökarna kikar upp ur den nakna jorden, perennerna startar om.
Jag kan rabbla upp hur mycket underbara saker som helst med våren, men ni förstår
nog redan varför jag är så förtjust i den.  

30707-71
Galanthus nivalis

Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan 
bindas i det frusna bitterbleka?

'Karin Boye'






Kommentarer
Postat av: sabina

Ja det är synd och skam.. Världens vackraste djur, enligt mig. Trevlig blogg du har förresten! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback