Lite om mig

Vilken svordom använder du mest? Jag säger nog shit eller jävla skit lite då och då.

Äger du en iPod? Nix.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? På vardagen står den på 05.30,
måste ju ha tid att snooza.

Hur många resväskor äger du? En.

Använder du flip-flops? Självklart. Det är världens bästa sommarsko.

Var köper du dina matvaror ifrån? Coop och Hemköp.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden såklart.
Jag gillar att fotografera.
Vilken var den senaste filmen du såg? Arn.
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Jag umgås helst med min familj.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En lägenhet eller ett hus
en bit utanför stan.

Har någon någonsin kallat dig lat? Ja, det har väl hänt.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Provade ett par gånger
i somras men det var inget för mig. Jag gillar inte att behöva knapra piller.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Ingen faktiskt, men på datorn spelas
Olle Ljungström just nu.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Jag gillar ju Elvis och Jonny Cash.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nej,
denna veckan har tyvärr varit hemlisfri.
Vad åt du till middag senast? En Whopper cheese på BK.

Använder du huvtröjor? Ja det händer.
Kan du vissla? Såklart jag kan.

Vem var den senaste som ringde dig? Min danspartner PK.

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Uppswinget på Liseberg.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Det gör nog en och annan tyvärr.

Vilket riktnummer befinner du dig i? 031

Tittade du på tecknat när du var liten? Jajamensan.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Ja det är lätt över 100 affärer och restauranger där.
Hur många syskon har du? 2 bröder har jag.

Är du blyg inför det motsatta könet? Nä, inte speciellt. Varför ska man vara det.
Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen.

Äger du några band t-shirts? Det är dåligt med det för tillfället faktiskt.

När flög du senast? Sommaren 2006.

Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4 stycken just nu.
Läser du för skojs skull? Ja, jag älskar att läsa. Just nu är det 'Över Näkterdalens Golv'
av Lian Hearn.

Pratar du några andra språk? Engelska.

Diskar du din egen disk? Min och de andras.

Har du gråtit offentligt? Ja, det har hänt. Är man ledsen så är man.
Har du en stationär dator eller en laptop? En stationär.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Inte alltid kanske, men ofta.
Det är kul med ny kunskap.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Mina snirklande blommor
på ryggen vill jag göra.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Det spelar ingen större roll faktiskt.
Kan du kasta macka? Ja.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.
Vad har du med dig in på bion? Dricka, popcorn och ibland godis.
Vem var din favoritlärare och varför? Han hette Bengan och var min lärare i bild och form (fotografering) i högstadiet. Han dömde ingen i förväg.
Jag fick en ärlig chans att visa vad jag kunde där.
Har du dejtat någon av en annan religion? Ja, en muslim.
Vad har du för väder? Traditionellt vinterväder. Regn, grått och kallt.

Har du en favoritblogg? Jag har många favoriter. De varierar med humöret.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Bild.

Gillar du att flyga? Ja. Det är skönt att sitta och kolla på molnen och jorden från ovan.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Ärlig och omtänksam.
När sov du senast på golvet? Det var längesedan.

Vilken är din favorit drink? Gin och Tonic.

Vilken är din mammas hemstad? Göteborg.

Din pappas hemstad? Västerås (tror jag).
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Minst 6.

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Just nu är det lugnt och skönt.
Annars är det rätt så mycket.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Mmm...
Vilken är din favoritfrukt? Runt jul är det clementiner.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?  Nix. Jag köper och äter det
som jag är sugen på.

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 33.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja, när det gäller mig själv.
Tror du på liv på andra planeter? Såklart jag gör.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Inte arg men irriterad blev jag igår på D.
Tror du att Gud är man eller kvinna? Jag tror liksom inte på Gud.

Vad var det senaste du åt? Havregrynsgröt, smörgås, kokt ägg, kaffe och juice.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Killar är lättare.
Hur valde dina föräldrar ditt namn? De hade stora problem med många olika förslag men namnet jag fick var det ända som båda två tyckte.
Gillar du senap? På julskinka funkar det.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Jag säger:
Gå och lägg dig och sov så känns allt bättre när du vaknar.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Lätt.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Långben kanske ;)
Jag skrattar i alla fall som honom har jag hört.

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nope.
Tycker du om att krama folk? Kramas är mysigt. Helst med Anima och barnen.
Skulle du säga att du är trendig? Nä, men jag är inte helt ute och cyklar heller.
Äger du en digitalkamera? Ja en Canon ixus 750 och en Nikon D80.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen vad jag vet

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nä, inte så värst.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? 'Ro Utan Åror' av Ulla-Carin Lindquist.

Vad är du allergisk mot? Söta och gosiga hundar och katter.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nä. Jag köper svenskt och kravmärkt
så det är lyckliga kossor och grisar jag äter upp.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Ja, säg det.
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? De som vill dela med sig såklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback