Mäktigt

Jag har ju varit på en tredagars motorsågskurs och i fredags hade vi en heldag i skogen i Alafors,
alldeles ovanför skidbacken som ligger utmed 45an.

Under den dagen hann jag fälla tre träd. Ett medium, ett large och ett enormt ett.
Det enorma är jag riktigt stolt över. Det hade en diameter på drygt 1 meter och vägde,
enligt läraren, ungefär 6 ton och hamnade precis där jag ville (där jag hade adresserat det). 
Det knaket, braket och svuschet som blev när det föll och tog i marken var helt enormt.
Det var nog både det första och sista så stora trädet jag tog mig an för jag skulle aldrig våga göra det själv, utan det moraliska stöd jag fick av läraren i mina beslut om hur jag skulle gå tillväga för att få en säker fällning som jag hade befälet över och inte granen.

Bilder får ni se på måndag, jag fotade nämligen med telefonen men tyvärr ligger usb-kabeln på jobbet.
Hoppas kvaliten på korten blev någorlunda, det är ju inte stans bästa kameratelefon jag har.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för kommentaren i min blogg! :) Det gäller bara att våga! Jag har aldrig varit feg gällande mitt hår. Om man inte tycker om det så går det ju att åtgärda på ett eller annat sätt. Färgen går att ändra och håret växer alltid ut efter ett tag. :) Börja med färg så kanske man vågar sig på en klippning senare. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback