Motorsågens framfart

Jag har fällt mitt första träd nu (egentligen var det igår).

Det var en gran i storleken large enligt instruktören.
Det var en konstig och mixad känsla efteråt.
Stolthet, eftersom jag själv valde ut fällriktning, gjorde riktskär och fällskär och fick en perfekt brytmån,
för att sedan slå i kilen så att trädet föll precis där jag ville. Eller för att vara helt ärlig så föll det 30 cm till höger om där jag trodde det skulle dimpa ner.
Lite ledsamhet kändes också i mitt hjärta och det eftersom trädet var jättefint där det stod och helt friskt.
Men det var en orange spraymarkering på det och skulle därför tas ner.

Mer att läsa om trädfällning finns
här.
  

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Såklart du ska vara stolt!! Jag har aldrig behövt fälla träd. När jag bodde hemma gjorde min pappa det.. och här ute på vår tomt är det min man som har gjort det...

Fy så fast jag sitter i könsrollerna - jag kanske blir påhoppad av någon feminist nu när jag erkänner att jag låter männen i mitt liv ta hand om sånt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback