Ny makeup?

Jag var ju på standardträning igår och försökte nöta in den nya koreografin.


Det gick kanon och jag är grymt laddad inför kommande måndags privatlektion.

Då ska vi ju få resten på slingan.

Att få nya koreografier blir lite som en nytändning och gör att dansen blir en ny
utmaning att ta itu med.

Efter lektionen bokade vi in ytterligare privatlektioner för att få lite ordning på wienervalsen
innan tävlingen.
Vår standardlärare tyckte även att vi denna höst ska byta ut koreografierna
i de andra danserna också.

Allt för att det ska hända lite mer på golvet när vi dansar.


Jag ska även prata med hans danspartner för att få tips om hur jag ska sätta upp håret
och hurdan make jag ska lägga för att det ska bli lite mer tävling av det hela.

PK fick rådet att fundera över ett frackinköp eftersom vuxenpar får ha frack även i B-klass.


Vi pratade även om våra långsiktiga mål och hur det blir när vi börjar dansa som seniorer.

Det är i och för sig ett tag kvar dit, båda två måste nämligen vara över 35 år
och PK är ett par år yngre än mig.

Jag höll med vår lärare och jag tror att PK tycker lika.


Vi ska även försöka att börja friträna en gång i veckan för att snabbare få flyt
på de nya koreografierna.


Det är så skönt att det har blivit kul att dansa igen.
I våras var jag helt uttråkad och trött på det nämligen.
Fast det berodde inte på dansen egentligen utan på allt det andra som hände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback