Denna dagen...

...ett liv.

Har man bara sovit 1 ½ timme på natten är man seg dan efter kan jag lova.

För att inte bryta ihop helt har jag varit ute i stort sätt hela dagen
och jobbat bra mycket effektivare än de senaste två veckorna.
Nu är granarna nersågade, lampslingorna ihoprullade och julmyset ett minne blått,
men var gör väl det?
Det är ju bara 47 veckor tills det är dags för nya granar ;)

Idag kommer barnen till oss, det ska bli jätteskönt.
Vissa dagar känns det så himlans tomt utan dem och slutet på denna veckan
har varit just sådan.
Kanske beror det på att Animas syrra, hennes gubbe och deras barn
var och hälsade på i lördags.
När jag är med andras urmysiga och gulliga barn saknar jag
och längtar efter mina egna lite extra nämligen.
Förhoppningsvis vänjer jag mig ju längre tiden går, det har redan blivit mycket mindre,
för i början började jag till och med gråta för att jag ville ha dem nära
och inte behöva vänta en vecka mellan gångerna.

Ikväll blir det ryggbiff och klyftisar till middag och sen blir det ett parti yatzy
eller något annat kul spel som barnen vill spela.

Kommentarer
Postat av: synne

Här får vi vänta till v9 innan styvson och guddotter kommer. Men det är så skönt när dom är här.
Så kos er ordentligt nu när dom är hos dig.
Klems fra nabolandet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback