Korma

Igår blev jag utdragen på stan.

JW och Mary K tyckte att det var på tok för längesedan de såg min nuna och föreslog
mat och öl på en indisk restaurang.
Jag är inte den som backar även om jag har isolerat mig hemma,
företrädelsevis inom sovrummets fyra väggar, de senaste månaderna.
Ibland behöver man bara vara hemma och ta det lugnt och jag är långt nere i en sådan period just nu.

Jag vet att mitt behov av lugn började redan tidigt i våras och då fick ja det inte
så jag har lite att ta igen nu i efterhand.
Jag vet inte heller hur länge det håller i sig men för tillfället ser jag inget nära slut på det.
Det är i och för sig ingenting som oroar mig utan jag njuter av att få vara ifred och bara umgås med
mig själv, barnen och Anima mest.
Det är klart att det är roligt när Brorsan, Mamma, Pappa, de blivande svärföräldrarna
eller någon annan kommer förbi på en kopp men jag kan inte påstå att
jag söker mig till fest och aktivetet för stunden.

Tillbaks till den indiska restaurangen.
Taj Rasoi hette den och den ligger på Södrav. 11 här i gröna sköna Göteborg.
För er som gillar indiskt rekomenderas den varmt.
Trevlig personal, bra service, mysig, prisvärd, kanongo mat,
gudomliga naan-bröd och indiskt öl.

Efter tre timmars tjatter/ skvaller var det tyvärr dags att bege sig hemåt.
Man måste ju orka jobba dan efter ;).


Kommentarer
Postat av: synne

Indisk mat.....
Låter så gott.
Här i Kongsvinger finns det inget kulinariskt uteliv alls.
Hoppas du tittar upp snart. Inte alls bra att vara isolerad från familj och vänner. Bra dom fick med dig ut.
Sköt om dig och ha en förträfflig fredag.
kram från nabolandet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback