Morgonhumöret

Jag kan inte påstå att jag har särskilt dåligt morgonhumör.
Inte för att jag är strålandes glad heller...

På morgonen är jag oftast dötrött och rätt så neutral i humöret.
Problemet är dock att jag inte hanterar motgångar speciellt bra så tidigt utan
lätt hamnar på minussidan på min humörsstege.
Allt som krävs är en lite irriterad ton om en skitsak.

Jag avskyr att hamna på minus när jag är trött.
Det är mycket svårare att snabbt komma tillbaks på plus då.
Minuset hänger lixom kvar, som en irriterande blåsa på hälen, i flera timmar.

Men som tur är hamnar jag jättesnabbt på plus igen om det händer något kul
eller om den som orsakade till mitt minus ringer och säger hej med en vän stämma.
En ny upptäckt jag gjorde precis nu är att det faktiskt hjälper att plita ner problemet här.
Jag känner mig redan neutral och nu kan det bara bli en massa plus.

Kommentarer
Postat av: Plogflickan

Mitt minus kommer om jag någon enstaka gång somnar framför TV på kvällen, då blir jag lite sur *ler*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback