Ring, ring...

...sa min telefon klockan 05.57 i morse.

Det var snöjourskillen som tyckte det var dags att stiga upp och göra gångbanorna snöfria.
 Det är klart att jag hoppade i kläderna på sekunden och åkte till jobbet.
Allt för att tanterna inte ska halka och bryta lårbenshalsarna när de ska ut och att köpa bullar
 till eftermiddagsfikat.

Nu är det sådär slaskigt ute och det värsta som kan hända är att det fryser på under natten.
Då blir det glashalt och jag måste jobba imorgon också.
Urk...
Det enda positiva med snö och halka på helgen är att det ger mig komptimmar
och mer pengar i plånboken.
Får ha det i huvudet när telefonen ringer i-morgon bitti.

Animas rygg är lite bättre idag.

Imorgon ska vi till hans föräldrar på påsklunch.
Det ska bli kul.
Jag gillar dem, de är skojjiga.

Häromnatten drömde jag att jag rökte.
Fick lite ångest för det när jag vaknade.
 Drömmen var så verklig så det kändes som om jag hade gjort det på riktigt nämligen.
Jag har inte rökt på över 13 år och jag har inga planer på att börja igen,
men fybövelen va röksugen jag fortfarande kan bli ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback