Dubbelt upp

Dansskolan jag går på håller på att byggas om och därför blev torsdagens drop-in kurs inställd.
Just då deppade jag lite men extra glad blev jag idag eftersom vi hade en dubbellektion i teknik.
Vi fick i och för sig vara i discosalen, med ett golv av nått sviktande material,
där vi inte kunde ha högklackat . Det blev till att dansa i strumplästen. Det gick väl okej.
Först gick vi igenom och lärde oss mer på Paso Doblen. 
Idag var det två killar för lite så jag dansade kille nästan hela tiden. Det var en utmaning. Först nya steg, en annan fattning med händerna och så var jag ju tvungen att föra också (något som jag har vant mig av med). Men det gick bra och hjärnan fick några nya
synapser idag också.
Efter Pason tränade vi på vart man ska ha sin kroppsvikt och hur man ska kunna känna sin partners rörelser beroende på vart man har vikten. En jättebra och nyttig övning, speciellt om man blundade för då kunde man ju inte se vilket håll partnen hade tänkt att gå utan var tvungen att känna det.  
Efter träningen tog jag mig en promenad hem, solen sken det var vindstilla och minst sju plusgrader.
Det kändes som de första vårdagarna brukar göra.
Det ända som saknades var fågelkvittret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback