Camp Gala 2006

Jag har varit på läger i helgen.

Ett dansläger som dansskolan jag tränar på arrangerar för fjärde året i rad och som, enligt dem,
är det största i sitt slag i Sverige.
Att det var stort kan jag intyga. 150 elever, 11 lärare och 10 extra vuxna som stod för mat och lite annat. Lägret höll på från i fredags tills idag och dagarna var fullspäckade med danslektioner.

Eftersom jag håller på med 10-dans så låg fokuset på mina lektioner på just 10-dans. Men vi hade även lektioner med både jazz, hiphop,
lindy hop, salsa och drama. Allt anpassat för att vi skulle kunna ta tillvara på våra nya kunskaper i våra egna danser.

På kvällarna hände det en massa roliga saker som en båttur med pirattema, en soare, ett beachparty och partydans såklart. Det dansades en massa olika partydanser som hade hittats på för tidigare års läger och detta årets dans var linedance- och hiphopinspirerad och var skitkul.
Det är så härligt att bara få ge järnet och släppa loss och veta att alla är lika tokiga.

Det är svårt att beskriva i ord hur lärorikt och roligt det var och hur mycket bättre vi dansare har lärt känna varandra men jag har redan bestämt att jag ska vara med nästa år igen. 

Det är grymt att vara på läger som elev även som vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback