Biverkningar

Igår var ingen rolig dag.

Jag har käkat en värktablett som heter
'Panocod 500mg' för att det inte ska göra så ont i foten.
Igår hade jag nog alla biverkningar som man kan få av den tabletten.
Yrsel, dåsighet, illamående och så svullnade mitt ansikte så att mannen tyckte jag såg ut som om jag hade gått tre ronder med Laila Ali. Jag kunde inte äta och knappt dricka för att jag mådde illa och kräktes regelbundet under hela dagen. Jag var så yr så att jag endast med stor möda kunde ta mig till toaletten för att kissa. Fick faktiskt krypa dit för att inte ramla omkull.
Jag sov i så gott som hela dagen. Vaknade bara var 40:onde minut för att kräkas.
När jag låg där och kände mig som ynkligast beslöt jag mig för att sluta ta Panocod och gå över till 'Panodil forte' som jag skulle ta när Panocoden var slut och den värsta smärtan hade lagt sig.
Jag har hellre ont än att vara helt okontaktbar.

Idag känns det bättre och jag har varit uppe och suttit i min Lunna-fotölj och ätit frukost. För att fördriva tiden har jag börjat läsa en bok som heter 'Två nötcreme och en moviebox'.
Det blir nog en riktigt trevlig läsning tror jag.

Såhär ser min fot ut nu, med en massa bandage förståss. Det ska sitta på till den 14/2 då jag ska på återbesök och röntga foten och ta bort stygnen. Ska bli spännande att få se hur foten ser ut då.

30707-92


Kommentarer
Postat av: Åsa

Usch, stackare! Krya på dig, girl!Kram!

Postat av: yenny

sitter här just nu med exakt samma bandage! opererades för samma åkomma, hallux valgus för en vecka sedan precis.. hade blivit förvarnad att första dygnen skulle vara präglade av extrem smärta, men har inte haft nå ont alls efter överhuvud taget! har du haft ont? efter hur lång tid kunde du gå helt normalt på foten, utan varken smärta, kryckor eller problem? svara gärna i min blogg, kramar :)

2006-10-14 @ 21:14:18
URL: http://yenny.blogg.se
Postat av: rumbaqueen

Hej Yenny.
Jag hade inte heller speciellt ont de första dagarna efter operationen. Lite ont gjorde det när jag slutade ta de smärtstillande pillren förståss men det var inte så faligt. Om jag minns helt rätt så tog det ungefär fyra månader tills min fot var helt normal men jag kunde dansa i redan efter två, om än med lite smärta. Speciellt i de steg jag var tvungen att lägga hela min kroppsvikt på den opererade fotens framdel. Det jag tyckte var värst var att det tog så lång tid för svullnaden i framfoten att försvinna. Det var ett problem att få ned foten i dansskorna nämligen. Men nu är den helt ok och jag skuttar runt på tå hur lätt som helst och jag är riktigt nöjd och glad att jag opererade mig.
Hoppas att det går bra för dig också och att du snart blir helt återställd.

2006-10-16 @ 16:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback