Sweden Rock

Nu har vi (jag, mannen, brorsan, Nisse och CE) äntligen kommit hem från Norje
och våra vilda festivaldagar på
Sweden Rock.
Detta var mitt andra år på festivalen och det var lika roligt och soligt som förra året.
Många bra och mindre bra band var det också som förgyllde vistelsen.
De band som jag tyckte var bäst i år var bland annat: Porcupine Tree, Deep Purple, Queensryche, Evergrey och Celtic Frost. Såklart var det fler som var bra men jag orkar inte skriva alla här.
Kollade även in Alice Cooper och Def Leppard bara för att det är kul att ha sett lite av dem.
Evergrey körde en cover på Dilbas låt ' I'm Sorry' som jag tyckte var helt ok men mannen sågade den totalt. Många öl blev det också och en hel del skräpmat (munkar, nacos och annat smått och gott) så nu är det en riktigt sund och hälsosam vecka som väntar.

Jag ska börja redan imorgon med att cykla till jobbet.

Kommentarer
Postat av: mandi

Jag gillar också Evergreys I'm Sorry men dom har mycket bättre ballader. Tyvärr spelas som inte så ofta på deras konserter.
Ska du på Arvika?

Postat av: rumbaqueen

Det blir inget Arvika för mig men däremot ska jag göra ett besök på Metal Town i Göteborg den 7 juli.

2006-06-15 @ 08:24:19
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback