Salsa

Igår fick jag gå själv till salsan.

De andra har lagt ner kursen, vilket jag tycker är lite tråkigt. Men jag knatade dit, fick lära mig en ny tur och på klubben efteråt dansade jag med några av mina favoriter.
 
Precis innan jag skulle gå hemåt blev jag uppbjuden av en lång, snygg latinokille.
Han hade dansat i 7 år och höll på att lära sig
rueda nu. Vi dansade fyra danser (eller var det fem?) i följd och det var en härlig upplevelse.
Inte nog med att han var trevlig att vila ögonen på, så var han trevlig och så dansade och förde han helt grymt. Det var lätt som en plätt att följa och jag kunde bara njuta. Även nya turer och lite knepiga
arm-inlindningar löste sig galant.

Jag gick från salsan med ett leende och jag hoppas att han är där nästa vecka också så att vi kan dansa lite då med.
Man skaffar sig sina favoriter på dansgolvet. Jag har nu fyra stycken som jag älskar att dansa med och längtar efter att få dansa med igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback