Jive, vals, mätning och salsa

Igår var det dans igen.

 
Dagen började med att vi hade privatlektion i jive.

Det är den dansen jag tycker är svårast av eftersom den går så himlans fort och det är så mycket man ska hinna med på lite tid.

Lektionen gick jättebra och vi tränade mycket på att få fram den speciella karaktären i jiven.

 Läraren berömde oss och sa att han tyckte att de privatlektioner vi har haft har varit jättebra och att vi snappar upp och verkligen försöker ta till oss det han säger.

Sånt blir man glad av att höra för det känns väldigt frustrerande ibland när man försöker och försöker och så blir det inte som man vill ändå.

 

Nästa lektion hade vi vals och huvudmålet denna gång var att alla skulle lära sig dansa den koreografin vi fått själva, med rätt riktningar och vändningsmängder.

Det gick rätt så hyfsat, jag fick till och med ett gäng tjejer som följde mig och blint litade på att jag gjorde rätt.

 

Efter lektionen blev det en snabb dusch och sen var det dags för mätning.

LS hade en lång lista på olika mått som skulle tas.

Jag fick även se ett prov på tyget och färgen som han har tänkt och det verkar kanon.

 

Till salsan blev jag lite försenad men det gjorde inte så mycket. Jag hann i alla fall lära mig de nya turerna för dagen.

Efter kursen var det salsaklubb som vanligt och jag dansade med en hel arme nya killar och de flesta var riktigt bra.

En av dem, en äldre man, kan bara linjestil och det är jätteroligt. Många luriga turer blev det förståss men jag blir bättre och bättre på att följa och veta vad jag ska göra.

En annan, en engelsktalande latino, hade en förkärlek till att drops och det var en helt ny upplevelse men jag kände mig helt säker eftersom han var stabil och säker i sin förning.

En av mina favoritkillar dansade jag flera danser med i början av kvällen och jag hade tänkt bjuda upp honom senare under kvällen men han försvann helt plötsligt, till min stora sorg.

Ja, ja. Jag fick i alla fall en massa härliga och njutningsfulla danser och jag får väl hoppas att han kommer nästa vecka. Då ska jag inte vänta så länge med att bjuda upp honom utan passa på medans han är där.

 Kvällen avslutades med ett besök på BK och trevligt sällskap av LS. Avsläppt hemma blev jag vid 12 på natten och idag är jag helt slut. Min väckarklocka ringer ju vid 05:40 så det blev inte många timmars sömn.

 

Idag ska jag hem till Mary K och få en ansiktsbehandling och testa lite olika produkter av märket Mary Kay.

Det ska bli skönt och intressant.

Jag har nämligen en handkräm från det märket och den är grym, så jag hoppas att de andra produkterna är lika bra och sköna.

 

Nu måste jag jobba lite.

Det är en massa nedfallna löv som ligger i källarnedgångar och väntar på att bli borttagna.


Kommentarer
Postat av: Danstanten

Det var visst inte bara jag som hade en underbar danshelg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback