5 augusti

Idag har vi varit på naturhistoriska.
Det var längesen jag var där så det var kul.
De hade gjort en del förändringar, till det bättre, och så hade de två intressanta utställningar.
En om Linné och en om sex.
Jag gillar ju bägge delarna så jag spanade in båda två.

Mina stående favoriter som jag bara måste titta på när jag är där är:
den malmska valen, Smilet, de siamestska tvillingarna, havsdjuren och
alla de äckliga parasitmaskarna.

Förövrigt känner jag mig helt ok just nu.
Det känns nästan precis som vanligt.
Vi har pratat en massa och diskuterat en massa praktiska detaljer och det känns bra.
Vi är överens om så gott som allt hittills.

Imorgon åker jag, barnen och mamma till Skåne.
Vi ska hälsa på min storebror och hans familj i några dagar.
Det är tur att vädret ska bli bra för barnen har redan planerat att hoppa
studsmatta hela dagarna och kasta sig i vågorna i Hanöbukten.
Det gäller bara att få med sig badkläderna och alla uppblåsbara badprylar.

En annan kul sak som jag ser fram emot är festen JW ska ha i mitten
på augusti i sitt hyrhus på Brännö.
De flesta i dansgänget ska nog dit så det kan inte bli annat än livat och sent.

MT och de onormala planerar den stundande kräftskivan.
Den ska gå av stapeln någon gång i början på september om planen håller.
Sist jag festade med dem var ju på midsommar och om det bara blir hälften
så kul som då, är jag mer än nöjd.

Det är klart att det finns ett par tråkigheter också.
Konstigt vore det väl annars.
Det just nu trista är att jag varken kommer att kunna gå på varken
Dark Tranquillity på Trädgårn eller på Behemoth på Musikens Hus.
Skulle gå med mannen och hans kompisar men han vill inte ha med mig längre
(vilket jag kan förstå) och det är inte särskilt kul att gå själv.
Såg även att Candlemass ska spela snart, vet inte om mannen har tänkt att gå
men jag får väl stå över dem ändå.
Det blir nog inga hårdrockskonserter för mig på ett tag, snyft.

Over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback