Party och sviterna efteråt

Gårkvällen blev lyckad.

Dansgänget var hemma hos mig och vi åt en supergod Burgundisk gryta, drack gott vin/ öl
och hade bra musik skvalande ur högtalarna.
En del av gänget gick vidare vid 12-tiden för att svänga sina lurviga men jag och resten stannade kvar och satt och snackade en massa tills klockan var runt halv tre. Det var riktigt trevligt.
Ibland är det faktiskt nästan bättre att stanna kvar hemma och bara tjöta istället för att gå vidare,
även om det är roligt att dansa ute också.

Idag har jag legar på soffan och slöat fram tills nu. 
Inte pga illamående utan av ren och skär trötthet. Mina muskler har inte riktigt lytt mig.
Under denna tid har jag bland annat tittat på melodifestivalen och mina favoriter denna omgången var
Måns Zelmerlöw och Sheida.
Måns hade en riktigt bra och svängig låt och så är han ju trevlig att vila ögonen på och Sheida för att den låten fick det att rycka i min orientaliska dansnerv.

Nu ska jag plocka undan lite från gårdagen och efter det blir det en rask promenad och en välförtjänt dusch.

Over and out för denna gång.

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Jag ringde och röstade på Måns. Låten/melodin var enkel och glad och trängde sig in i hjärnan :)

Min man röstade på Magnus.. men det hjälpte tyvärr inte. Första gången jag hörde låten (vi lyssnade på låtarna på internet flera gånger under dagen) tyckte jag att den gick för snabbt.. men den växte för varje lyssning. Lite Aha-känsla.. så där 80-talsaktig.

Lite kul att du gillade Sheida. Jag tyckte att det var roligt att de faktiskt hade fått den att låta orientalisk på riktigt. Delar av texten skulle vara på persiska, ett språk som jag kunde ganska bra för 15-17 år sedan, men jag kunde tyvärr inte urskilja något alls av texten som inte sjöngs på svenska!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback