Avskärmad

Imorgon är det dags.

Då cyklar brorsan iväg och blir onåbar i två veckor.
Han ska cykla till Sundsvall och hälsa på Göran.
Han har räknat med att det tar ungefär 14 dagar att cykla dit upp härifrån Göteborg.
Man får väl hålla tummarna för att vädret blir lite bättre än det har varit den senaste månaden.

Jag är också urless på vädret.
Det bara regnar, blåser, är grått och trist.
Jag vill ha lite sommarvärme igen.
Hoppas att det kommer lagom till Gullholmen.

En sak är dock bra med vädret.
Regnet har gjort att jag har kommit in i ett riktigt läs-stim.
Just nu läser jag '
Smärtans hus av Jo Nesbö'
Det är en riktigt bra kriminalroman som jag rekomenderar.

Innan den läste jag 'Hundra år av ensamhet av Gabriel Garcia Márquez',
 'Fem personer du möter i himlen av Mitch Albom' och 'När änglar dör av Andreas Roman'
Även dessa är riktigt bra även om det i Márquez bok är många snarlika namn
att hålla ordning på.

Det är lustigt för när jag får mina läsperioder så väljer jag bok och sen
kan jag knappt slita mig förens jag har läst ut boken.
Jag blir faktiskt riktigt osocial.

Vet ni förresten att dronten levde på Mauritius och blev utrotad i mitten på 1600-talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback