Farbror doktorn

Jag var hos farbror doktorn igår på förmiddagen.

Hade lovat mamma, pappa och mannen att jag skulle gå dit.
De är ju helt och fullt övertygade om att jag är djupt deprimerad.

Vi satt och pratade, doktorn och jag, om hur jag kände, vad jag tyckte
och hur jag såg på saker och ting.
Han kom ganska snabbt fram till att jag inte var deprimerad, inte ens i närheten.
Han undrade däremot hur mannen tog det hela.
Om han kanske behövde prata med någon, med tanke på att det är jag
som har ställt till det hela och inte han.

Jag fick i och för sig insomningstabletter utskrivna.
Jag har svårt att komma till ro om kvällarna och sover inte särskilt bra nu för tiden,
oroar mig för mycket om allt som komma skall tror jag.
Innan detta började brukade jag somnade innan jag ens lagt huvudet på kudden
och sov hela nätterna som en klubbad säl. 

Vi får väl se om jag testar pillren.
Jag gillar inte att äta tabletter...

Farbror doktorn pratade ävan om familjeterapi, det kunde vara bra för oss bara för att vi skulle få ventilera allt som vi tänker på och kanske få klarhet i vad finns i framtiden för oss båda.

Han skojade även lite om att innan man blir ihop med någon och bestämmer sig för att dela sitt liv med en annan människa så borde man göra precis som arbetsgivare gör
när de söker ny personal.
Man ska se till att få referenser på personen.
Man borde ringa till föräldrar, vänner, arbetskamrater och gamla pojk- och flickvänner för att
redan innan skaffa sig en uppfattning om personen i fråga är något att satsa på.
En lustig tanke som jag, och han, skrattade gott åt.

Kanske var det bara ett trix för att se om jag kunde skratta och känna glädje...

Kommentarer
Postat av: pappa B

Lilla vännen vad händer?
Nu är det du som omedelbart berättar för pappa B vad som är på G. Piller, doktorn nu blir jag orolig. Du skall ju lära mig att dansa så du måste vara i din absolut bästa form för att kunna flytta runt den här gubben.
Är det krångel initu hjärtat? Det kan bli så ibland. Platsen där inne börjar kännas trång och hjärnan skjuter in nya vassa pilar varje dag. Sådant har jag själv upplevt flera gånger. Hör av dig så fixar vi detta utan piller och sjukhus.
Det finns så många okända bassilusker här som inte vetenskapen och sjukvården förstår sig på. Såna som ställer till det på helt andra sätt än en snorig typ, eller host modell.
Kram och hör av dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback