87-åring

Jag har ju glömt att berätta.

I måndags var det dags för privatlektion i standard igen.
Denna gången gav vi oss i kast med foxtroten och vi fick hela den nya
koreografin med en gång.
Den är helt klart kuligare än den gamla och jag ser fram emot att tävla med den när vi tränat
lite mer.
Vi gick även igenom valsen igen och fick små tips om vilken teknik vi skulle tänka på
för att utföra vissa figurer bättre.

Igår var jag på massage.
Mmmmm...
Rygg, nacke och armar.
Mmmmm...

Efter jobbet igår var vi en sväng och hälsade på Animas mormor.
En riktig hurtig tant, så det var kul.
Hon bjöd på ljuvliga, nybakta vaniljbullar.
Mums.

Idag ska jag till allergiläkaren och göra pricktest.
Jag ska börja få sådana där sprutor, ni vet, för att minska min allergi.
Inte för att jag är extremt allergisk men ska vi skaffa hund i framtiden är det ju lika bra att göra vad man kan för att det ska gå vägen.

Anima ska till tatueraren idag.
Draken ska få mer färg.
Det är på tiden att det blir klar.
Eller nästan klar, det är minst en sittning kvar efter denna nämligen.
Min fina, fina drake.
Jag längtar till i eftermiddag så att jag får se den.

En annan kul sak som hänt är att Anima har blivit morbror igen.
Typ åttonde gången, eller något sådant.
En liten pojke blev det.
Arghhh, nu blidde jag bäbissugen.
Men det är inte jag som bestämmer när det blir en bebbe, tyvärr.
...eller så är det kanske lika bra det.

Denna helgen blir det hårt jobb.
Anima har tagit upp båten så nu ska den fixas för vintern.
Dynorna och golv mattorna ska tas ut, tankarna ska göras rena, oljan ska bytas,
det ska städas och mekas lite.
Allt för att den ska vara tiptop när nästa års båtsäsong börjar.
Då ska jag ha tagit förarintyg så att vi kan turas om att sitta bakom ratten och ratta.
Då är det läsö, flatorna och vinga som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback