Flytten

Igår gick flyttlasset.

Jag vaknade tidigt och gick rastlöst vankande i min tomma lägenhet.
Ledsen kände jag mig också.
För även om detta är det som känns rätt i hjärtat så är det ändå ett stort steg
och ett definitivt sådant.
Tur att jag har en så snäll bror och så hjälpsamma kamrater (de onormala).
Vännerna märkte att jag var lite under isen och gav mig uppmuntrande kramar
och peppande ord.

Vi började flytta vid nio och var klara ungerfär fyra timmar senare.
Då hade vi till och med hunnit och fika på balkongen under tiden.

När flytthjälpen hade åkt for jag och brodern till IKEA för att handla madrasser
till barnens sängar, köksstolar och ett datorbord.
Med min vanliga IKEA-otur var stolarna slut och det datorbord jag ville ha fanns inte
(jag tog ett annat istället, orkar inte ligga på golvet och skriva längre).
Madrasserna fanns däremot så trippen var inte helt förgäves.
På vägen hem åkte vi förbi Jungfruplatsen och köpte var sin kebab.
Den smakade smaskens efter en dags hårt arbete.

Mitt humör blev bara bättre och bättre under hela dagen och när alla hade kilat iväg till sitt,
lekte livet igen.

Senare på kvällen kom Chauffören förbi.
Han hjälpte mig att skruva ihop möbler medans jag packade upp kartonger.
Öl och rött vin dracks det under tiden och när möblerna var färdiga blev det ett parti alfapet.
Chauffören vann, men endast på grund av det ytterst tveksamma ordet 'julmusar'.
Klockan blev nog tre innan John Blund kom och strödde drömsand i ögonen på oss.
 Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Idag har vi (jag, Chauffören och hans polare Smilet) varit i Viared på
flyguppvisning.
Det var segt i början men när Supermarine Spitfire Mk XVI och JAS 39 Gripen
var uppe i luften blev det riktigt roligt.
Den bästa markuppvisningen var stuntuppvisningen med en
Honda CBR1000RR 2006 Fireblade.

På kvällen kom barnen förbi hos mig och kollade in sitt rum och sängen.
Det blev godkänt och det verkade som om läget är under kontroll för stunden i alla fall.

Nu ska jag lägga mig framför TVn och slappa lite och sen blir det en tidig kväll.
Jag är dötrött.
Slut i varenda muskel.

Sussa gottigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback