Dummingar

Jag blir så trött…


Varför är det så svårt för folk (speciellt tjejer, men såklart även killar) att förstå att man som tjej (och jag talar bara för mig själv) kan ha killkompisar som faktiskt bara är ens kompis.
Även om man kramas, håller om, lutar huvudet på axeln när man kollar på film, håller handen en liten stund eller bara står nära ibland.
Allt man (jag) gör handlar inte om sex, det är faktiskt skönt att vara nära ändå.
Jag råkar bara gilla närhet.



…och less på alla som inte vill förstå.


Sluta upp med era förutfattade meningar om hur vänskapsrelationer ska och bör vara
och låt var och en få göra som man själv vill.


Kommentarer
Postat av: Danstanten

Jag känner igen mig och håller med dig! Det är underbart när man kan ha en sån kompisrelation med en kille!!

Huvudsaken är att ens partner vet var han har en och också förstår så att det inte blir något trassel. Men om man har tur (vilket jag tror att både du och jag har) så funkar det.

När man vet själv var man har sina känslor ska man inte bry sig om vad andra tycker och tänker om det!!! *kram*

Postat av: rumbaqueen

Du har så rätt, jag har tur som har en man som förstår och accepterar men det är så tråkigt med folks blickar och kommentarer.
Man blir liksom sågad vid fotknölarna.
Varför kan inte alla killkompisar vara homosexuella, då är det gröna gatan och ingen bryr sig.

2006-12-16 @ 13:16:15
Postat av: Béatrice Karjalainen

Jag förstår precis hur du menar. Är likadan själv. Har en sambo som oxå vet hur det ligger till. Han vet att jag gillar närhet och att en kram från en av mina killkompisar inte är något sexuellt.

Oj vilka blickar jag och mina killkompisar fått från omgivningen ibland. Jag och min ena killkompis jobbar på samma ställe och om vi vet att vi inte kommer ses på ett bra tag (båda reser mycket i tjänsten) är det inget ovanligt att ge varandra en rejäl kram innan vi skiljs åt. Det är det typ ingen som fattar. Minns första gången vi sågs efter 2 månaders semester, det råkade vara i fikarummet på jobbet. Han fick en bamsekram och det satt 10 pers och bara stirrade på oss. Nu har de börjat vänja sig *s*

På tal om killkompisar så är det ena av mina andra killkompisar som valt mina korsetter åt mig ;-)

2006-12-17 @ 00:44:37
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: La famiglia

Även jag känner igen mig i beteendet. Jag har flera tjejkompisar som jag kramar, men jag känner inte igen problemet. Jag har aldrig mötts av några konstiga blickar eller kommentarer. Eller också saknar jag förmåga att lyssna av omgivningen. Jag kanske totalt ignorerar sånt.

2006-12-17 @ 21:35:05
URL: http://liteavvvarje.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback