Depp...

Jag som aldrig blir sjuk har blivit smittad av nått litet virus. Ont i halsen, snuvig, hostattacker och lite feber.
Jag skyller allt på brorsan för han har gnytt hela veckan att han har haft ont i halsen och han har jag ju både kört och åkt med till jobbet, lunchat och fikat med.

Depp har jag för jag hade tänkt att gå med JW och de andra danskompisarna till
Caliente ikväll.
Jag kommer att missa en kul utekväll med salsa, drinkar och LS cha-cha lektion och show. Snyft.
Hoppas bara att jag känner mig bättre tills imorgon så att jag kan vara med på den vanliga söndagsdansen.

Igår när jag lyssnade på radio (p4) spelade de en låt som gjorde att tårarna kom i mina ögon.
Det händer ibland när jag lyssnar på en del låtar. Just denna låten var en dansbandslåt och texten handlade om en gammal kvinna som fyllde år och hennes barn glömde av henne.
Låten heter "Den stora dagen" och det är många band som har spelat in den bl.a. Jigs, Vikingarna och Mats Bergmans.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Just den låten har jag inte hört.
Men jag är också sådan så jag lyssnar noga på texterna. och lever mig in i och blir sorgsen om det är en sorgsen text. Det finns så många vackra och vemodiga låttexter.
Kristina från Duvemåla-musikalen är ett exempel jag kommer på nu.

Postat av: Gisan

Tack för besöket på min blogg och tack för de fina orden! Bilderna är inte alltid mina egna. Men det framgår kanske?!

2006-09-09 @ 21:38:31
URL: http://gisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback