Bråk

Igår blev det bråk hemma
Vi som aldrig brukar bråka
Det sades en del saker med enda avsikten att såra, att tillfoga smärta
Det fungerade

Att be om ursäkt är bra och förklara varför
Men något är för alltid förstört och det gör ont


Man ska kanske tänka sig för innan
När inte ens havet hjälper
Vem man ber om hjälp när ens inre är i uppror
När man bestämt sig för att dränka sina sorger med alkohol
Men räddningen kom
Ställde upp när den behövdes som mest
Det är skönt att veta att den finns
Att jag kan få prata
Att känna stöd
Anima

Förlåt att jag var så off
Huvudet snurrade av tankar, omöjliga att slå åt sidan
Jag vill gottgöra
Ge mig en chans till
Jag vet att du förstår


Idag har varit upp och ner, hit och dit
Ont i magen
Glädje
Illamående
Lugn
Ledsenhet
Skratt
Ensamhet
Ont i själen
Mer illamående

Imorgon ska mycket av det praktiska diskuteras
Vi ska inte bli arga mer
Agera som förståndiga vuxna
Avsluta det snyggt, som någon uttryckte det

Undrar om jag kan sova ikväll
Kunde det inte igår
Det är jobbigt att vara trött
Trött i kroppen
I själen
Ändå vill inte ögonen somna

Nu är barnen hemma igen
Jag måste vara glad
Det är svårt
Jag mår illa

Kommentarer
Postat av: Catarina

Aj, verkligen lessen att jag inte orkade idag. Det var dålig tajming. Magen är bättre nu iaf, nu känns det som normal mensvärk, innan var det mensvärk upphöjt i 100. Vad gör du på lördag kväll? Kramar o tankar

Postat av: Andreas

Det kommer säkert att bli fler hårda ord eftersom det är så starka känslor med. Om bara en får styr på känslorna innan det spårar ur, kanske samtalet kan pausas innan det når katastrofen. Jag tror dessutom att man skall försöka glömma de hårda orden efteråt, för de är kanske inte hjärtats innersta ärliga känslor, utan snarare slagträn i ett eskalerande ordkrig.
Hoppas verkligen att ni får mindre krig och mera värme i det svåra ni går igenom.

2007-08-03 @ 02:48:23
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Katta

Jag känner inte dej, men jag känner MED dej. För 7 år sen var jag i ungefär samma situation som du befinner dej i nu. Det var den värsta, mest jobbiga tiden i mitt liv, samtidigt som det var början till nåt nytt och underbart. Jag har aldrig ångrat det beslut jag tog då och livet har ordnat sej till det bästa för alla inblandade. Jag hoppas att det gör det även för dej och de dina.

2007-08-03 @ 09:58:19
URL: http://www.nogg.se/kattasplejs
Postat av: pappa B

Hej gumman!
Glöm de hårda orden men låt dem inte vara osagda. Ibland måste ventilen öppnas och även om andemeningen inte är vad som munnen släpper ut så skall det ut. Håller med Andreas här ovanför. Han har satt fingret på knappen.
Idag, imorgon, nästa dag, den 12 oktober, jag flera andra dagar kommer det nya äventyr, nya skratt, kanske en och annan liten tår, häftiga samba toner, hänförande rock´nroll, svängig bugg och en och annan go tryckare. Tryckte föresten själv på Polketten i onsdag, de du! Buggade med faktiskt.
Är du hemma och iland, eller sitter du fortfande ute på ön?
Kram och så full fart framåt

2007-08-03 @ 13:39:00
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: rumbaqueen

Tack alla.
Catarina - Vet ej vad som händer på lördag än, kanske drinkar jag med dig...
Andreas - Att pausa samtal som är påväg att spåra ur är en mycket bra idé.
Katta - Tack för omtanken.
Pappsen - Jag försöker glömma dem, men det tar nog lite tid. Jag är hemma i stora staden nu, inget mer ö liv på ett tag.

2007-08-03 @ 13:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback