krångel

Varför ska dumburken alltid krångla när man har skrivit en halv roman på bloggen?
Jag orkar tyvärr inte skriva den igen så nu blir det en lite kortare variant.
 
W och hans klass hade uppvisning i aulan idag. En kroppsmusikal var det och dom var jätteduktiga.
W avslutade hela showen med att leda hela klassen i stafettdansen.
Själv kom jag en timma försent till min egen träning pga detta men det gjorde inget.
Jag går hellre och kollar in när W dansar.

När jag väl kom till träningen så tog jag och PK tag i de nya koreografierna som vi fick igår.
Sex av tio hann vi traggla oss igenom igår och det var väl lika bra att vi inte fick alla för jag tror inte att det skulle fastna så mycket av de fyra vi inte hann med ändå. Det var lite av en korvstoppning vi blev utsatta för så det var tur att PK hade med sig anteckningsblock och skrev upp turerna.
 Idag var det standardträning så då blev det att vi övade på vals, tango och quickstep.
Jag vill inte påstå att det flyter på som rinnande vatten men vi kan turerna och i vilken takt de ska dansas i. På torsdag är det latin som gäller och då blir det cha-cha, rumba och samba.

Spottade 094 idag.

Nu är det snart dags för 
Sweden Rock.
Jag längtar.

Ögonblicksminnen

  Sommarens dofter av nyklippt gräs
mogna hallon och maskrosor
höstens färger i koppar och rött
allt samlat i en korg
med årets ljusaste minnen
blir ett  potpurri av färger och skratt
en värdefull blandning
som  lyser upp mörka vinterdagar
då gläntar jag på locket
och  närvaron av sol och dofter
fyller mig helt för en stund. 

'Karin Dahlin'

30707-91


Nummer

Jag är inne i en våg av tur.
Tur att hitta rätt nummerplåtar, menar jag.
Har precis spottat 092 och 093.

Paso, Jive och Salsa

Igår var det latinträning.
På agendan stod Paso och Jive. Det var mycket roligt eftersom vi knappt har dansat det förr.
Nya steg och turer blev det såklart och det var lite klurigt men det absolut svåraste som jag tycker är att när man dansar Paso så ska man se så allvarlig ut och jag kan inte låta bli att skratta eller le.
Vid åttatiden kom
LS och vädjade till mig att jag skulle ställa upp och dansa lite salsa.
Det var nämligen sista gången på hans nybörjarkurs och det hade bara kommit ett par och en ensam kille. Jag ställde upp såklart, det är kul med salsa och i gengäld fick jag lift med LS hem.

Spottade även 091 för en liten stund sedan. 

...

089 och 090

Nya regler

Idag var det standardträning som gällde.
Klassen började med att både
latin och valstränaren kom in i salen och bad oss att sätta oss på golvet och lyssna. De började med att informera om det nya tävlingssystemet som ska börja gälla i höst och hur de har tänkt att lägga upp träningar mm.
För min och PKs del Så hade tränarna bestämt att vi skulle dansa i B-klass till hösten vilket innebär att vi ska dansa alla tio danserna med fria basicfigurer.
Detta tycker vi ska bli jättekul men det kommer att bli en hel del tränande framöver. Vi ska nämligen på måndag få nya koreografier i alla tio danserna. Det gäller att anteckna och försöka minnas alla nya turer så gott det går.

Förövrigt så trampade jag mig själv på tårna och ramlade två gånger när vi tränade Wienervals och somliga (speciellt lärarna) hade nog roligt åt mig en stund, men det bjuder jag på.
Vad gör man inte för att få folk glada.

Sov sött.

Spott

Spottade 088 i Gnistängstunneln på vägen hem från dansen.

Vinkväll och Gekås

Igår var vi (de vuxna dansarna) hembjudna till HM.
Vi käkade tacos, sippade vin och pratade en massa strunt. En av killarna AP hade med sig en VHS
från -96 som vi kollade på. Där kunde vi se både våran standardtränare och vår latintränare på tävlingsgolvet.
Det var jätteroligt och vi skrattade ganska mycket åt det vi såg.
Sedan var det inspelat en tävling i
formationsdans och där dansade AP själv. Han hade tydligen varit jättegrym på den sortens dans förr.
Jag hade ärligt talat aldrig sett eller vatat om att det gick att tävla i just formationsdans.
Kvällen blev så småningom sen och jag var inte hemma förrens vid ett på natten. Inte så sent kan tyckas, men ska man upp och jobba halv sex morgonen efter så var det lite väl sent.
Jobba kanske inte är rätt ord.
Jag har nämligen varit med hyresgästerna på mitt jobb på en bussresa till Ullared.
Det är ganska bra att få betalt när man åker till dit tycker jag.
Det blev inte särskilt mycket handlat för min del. Några shorts och t-shirts till W, en tröja till Sam,
en förpackning disktrasor med döskallar till mannen och ett par linnebyxor till mig.
På vägen hem sov jag som en klubbad och är nu utvilad och redo för eurovisionsschlagerfestivalen.
Vi ska bara vinna hockeyn först. Just nu står det 3-2 till Sverige.

10 till 1

Hittade en kul lista hos Maria. Håll till godo:

Tio första:
Första bästa kompis: Daniel, fast jag har inte sett till honom sen de flyttade när vi var typ 7 år.
Första bil: Den första som det stod mitt namn i ägarbeviset var en körsbärsröd Renault.
Första kärlek: Min barndomsbästis Daniel.
Första husdjur: Nollan som var en angorahamster.
Första semester: Campingsemester runt om i Sverige och Norge med mor, far och bror.
Första jobb: Söndagsförsäljning av GT.
Första köpta skiva: En LP med Herreys (Diggi-loo Diggi-ley).
Första riktiga kärlek: Min första riktiga kärlek var en kille som hette Radovan.
Första piercing: Öronen.
Första konsert: Metallica på Scandinavium (1992 tror jag det var).

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: En kall och go Carlsberg Hof.
Sista bilfärd: Dansken Per från mitt jobb, körde mig hem.
Sista filmen du såg: Spirited Away av Hayao Miyazaki.
Sista ringda telefonsamtal: Med W som undrade när jag skulle komma hem.
Sista bubbelbadet: Det var så längesedan så att jag inte kommer ihåg det.
Sista spelade cd: Cat Stevens.
Sista kyss: Mannen så klart.
Sista gången du grät: Den femte april, när jag hade hört om Tille på radion.
Sista måltiden: Filet Mignon Black and White på en kinakrog.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar? Nix.
Blivit arresterad? Nope.
Blivit kär vid första ögonkastet? Japp.
Varit på tv? Inte vad jag vet.
Fått ditt hjärta krossat? Ja, men nu är det helt och fint igen.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej.
Haft ett one night stand? Nej.
Busringt till nån? Ja.

Sju saker du har på dig:
1. En lila J.Lindeberg t-shirt.
2. Ljusblå strumpor.                                     
3. Svarta byxor.
4. Vita trosor med spetskant.
5. Svart BH.
6. En grå flisjacka.                  
7. Glasögon.

Sex saker du gjort idag:

1. Klippt gräs.
2. Åkt buss.
3. Pussat på familjen.
4. Tvättat kläder.
5. Haft möte.
6. Informerat om källsortering och kompostmull.

Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):
1. Mp3 spelaren.
2. Dansskorna.
3. Cykeln.
4. Kabukiborsten från i.d. makeup.
5. Sekatören.

Fyra personer du kan berätta allt för:
1. Malin.
2. Catarina.
3. Brorsan.      
4. Mamma.

Tre val:
Svart eller vit? Svart.
Sommar eller vinter? Sommar tror jag, men om det är en snörik och kall vinter så väljer jag nog den.
Choklad eller chips? Choklad, gärna mörk.

Två saker att göra innan du dör.
1. Hoppa fallskärm.                
2. Se mina barn, barnbarn och barnbarns barn växa upp och bli lyckliga.

En sak du ångrar:
1. Jag har bestämt mig för att inte ångra något i mitt liv så tyvärr har jag inget att skriva här.

Mums, eller kanske inte?

Hittade nått som borde tilltala alla som är som jag.
Att vara som jag är att man har ett koffeinberoende som dövars med hjälp av både kaffe och cola.

Coca-Cola Blak

Lugn som en filbunke...

... är jag nu.
Jag sa till X i torsdags, med en bestämd stämma och allvar i blicken. Jag antar att budskapet gick fram för i går och idag har X jobbat på precis som man ska.

Min mycket goda vän Catarina har övertalat mig om att jag ska ha fest (jag var inte särskilt svår att övertala) Efter en fundering på när det skulle passa så bestämde vi att det ska bli party helgen före midsommar. En uppvärmningsfest blir det, så att man vet hur det ska gå till på midsommarafton ;).

Nu ska jag strax iväg för att dansa. Idag är det vals, tango, quickstep och slow foxtrot som gäller.  

Grrrrrrr....

Jag är så JÄVLA förbannad.
Idag har jag jobbat med en person som är säsongsanställd. Denna person (X) 
ska vara med mig och min kollega som är på ett annat område, i 5 månader.
Jag ställer inga höga krav på en ny medarbetare, men att man ska jobba och inte gå och glida runt
är en av de små saker jag kräver.

Ett exempel: Klippning av smågräsmattor och putsning runt träd och stolpar där det inte går att köra med åkgräsklipparen. Detta är ett jobb som på sin höjd tar 3-4 timmar.
När hela denna dagen hade gått och vi jobbar till 18.30 på onsdagar har X gjort knappt hälften.
Fast jag flera gånger sagt åt honom att det måste bli klart idag för vi har annat att göra imorgon.
Han var även medveten om hur lång tid det brukar ta om man är lite effektiv (då menar jag inte att man ska stressa, det behövs inte) och inte drar benen efter sig.
När klockan sedan klämtar för hemgång har jag inte sett röken av vare sig X eller klipparen på ett bra tag. Den står inte i garaget där den ska stå, så jag, dum som jag är antar att X har glömt av tiden och fortfarande är ute och klipper. Jag går en lov och letar efter X men hittar ingen. 
Kollar i alla olika garage där klipparen kan tänkas stå och till slut hittar jag den längst in bakom allt annat. 

Så en halvtimma försenad låser och larmar jag och beger mig hemåt.
Sur för att X är så slö och riktigt irriterad för att X inte ens har vett nog att säga till när hemgång sker och skitsur för att jag pga min försening inte kommer att hinna åka och titta på Samwises fotbollsmatch.
Jag tycker att man kan säga hej när man går hem för dagen, speciellt om det är ens
första dag på ett nytt område, med nya arbetskamrater.
Imorgon ska jag tala allvar med X och det är inte ofta jag gör det med någon, men jag tycker det är befogat.
Jag kan inte jobba med en person som bara ska slöa och gå av tiden i 5 månader.  

Tänkvärt innan valet

Tom Leben är en person som skriver tänkvärda, fina, roliga, ledsamma och glada texter på sin blogg.
Här är en av dem:


Medmänniskor

23 procent av det svenska folket
tror inte på Darwins evolutionsteori.
30 procent av svenskarna säger sig
dessutom vara beredda att rösta
på moderaterna i riksdagsvalet.
Det oroar mig att 53 procent av de
människor jag möter lider av
så svåra vanföreställningar,
men jag vet inte vilka
som skrämmer mig mest;
de som tror att Gud
skapade jorden på sex dagar
och vilade den sjunde,
eller de som tror att
Fredrik Reinfeldt är bra
just för dem.



Nya nummer

Har spottat 086 och 087 idag.

Måste bara få berätta...

 ...vad W hade sagt till mannen när jag och PK stod på prispallen i söndags.
- Pappa, 2007 eller 2008 ska jag vara med och tävla i da Silva Challenge och jag ska vinna då.

När jag fick höra detta frågade jag i vilka danser han skulle tävla i och det självklara svaret blev:
Cha-cha och bugg, eftersom det var de danserna han redan kunde.
Han är så söt min lille W.