10 tröstare

Var inne hos Sigge där det listades låtar som har berört en från första stund och såklart hängde jag på med några av mina.

Rosie Thomas - You and me
Van Morrison - Have I told you lately
Son of a Plumber - I like it like that
Sissel Kyrkjebø - Du är den ende
Lisa Ekdahl - Benen i kors
James Blunt - Goodbye my lover
Led Zeppelin - Thank you
Carola - Jag vill alltid älska

Sen besökte jag Ordbankaren där det listades låtar som tröstar.
Det var mycket svårare eftersom jag har en stor förkärlek för texter och melodier som är sorgsna och får mig att gråta.
Men jag har ändå gjort ett försök att lista 10 låtar som får mig på gott humör. Håll till godo.

Sugarplum Fairy - Sail beyond doubt
Army of lovers - Crucified
Son of a plumber - I have a party in my head
Cat stevens - Here comes my baby
Bodies Without Organs - Sunshine in the rain
Savage Garden - So beautiful
Kikki Danielsson - Bra vibrationer
The Lost Patrol feat. Lisa Miskovsky - Alright
Kjell Hansson - Annies song
250 Kg Kärlek - Naken


Kommentarer
Postat av: Snäckan

Tack för besöket och de vänliga orden på min sida!

Postat av: Annela

En Glad Påsk önskar jag dig också.

2006-04-15 @ 21:27:45
URL: http://www.mysochpys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback