Påskens aktiviteter

Jaha, nu var det påsk igen.
 
Inte för att jag brukar fira påsk något speciellt men det är ju skönt med några dagar extra ledigt.
Jag undrar ibland hur många i vårt avlånga land som verkligen firar påsk, ja menar i TV och tidningar blåser de upp denna högtid som bara den.
Påskpynt, påskgodis och påskmat.
Överallt man tittar finns det olika recept på maten som ska lagas i påsk.
Tänk va skönt det blir när påsken är slut och allt blir som vanligt igen. Då kan vi kan återigen läsa om alla 'bra' metoder att följa för att vi ska hinna komma i form till bikinisäsongen.

Själv ska jag till Anna på påskafton. En bit mat och lite dryck är utlovat och det brukar ju vara trevligt.
På påskdagen ska jag en sväng till Catarina och äta tårta  och dricka kaffe och jag hoppas att hon har skaffat ett gäng småservetter. Småservetter är en livsnödvändighet på tårtkalas.

Nu ska jag smyga mig till kylen och provsmaka lite hemmagjort påskgodis som barnen har gjort idag.
Det kommer nog att smaka smaskens.

En glad och blommande påsk önskar jag alla.

Kommentarer
Postat av: Ediets

Åh, hemmagjort påskgodis... det låter mums! Själv får jag nöja mig med Konsums sortiment... fast det går ner utan problem det med :)
Glad påsk!

Postat av: Catarina

Heeey, du har ju inte pipt ett ord om att du tänkte komma förbi. Nu måste jag tjacka småservetter o allt ;)

2006-04-14 @ 00:02:17
URL: http://monarda.webblogg.se
Postat av: Liv

Ha det skönt påsk!

2006-04-14 @ 09:28:39
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Flitiga Myran

Hej! Nu först såg jag din kommentar!
Självklart får du hänvisa till mig!
Du är välkommen!
Glad Påsk!

2006-04-16 @ 21:18:03
URL: http://flitigamyran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback