Brännö brygga

Efter jobbet igår sov jag ett par timmar och det var välbehövligt eftersom jag bara fick 3 ½ timmars
sömn natten innan.
Pigg som en lärka vaknade jag och tog en dusch, målade ögonfransarna och sedan hoppade jag upp på mitt vrålåk (en cresent streetcykel).
En kvart senare var jag nere i långedrag och hemma hos en av mina nyfynna dansvänner,
JW och hennes familj. Där skulle det ätas räkor innan färden till brännö och det smakade smaskens.
LS var också där och vi försökte övertala honom att följa med ut och det drog nog ganska mycket i hans danstarm men tillsist beslöt han sig för att stanna hemma och jobba istället.
Han hade visst några möhippor att förbereda tills imorgon.

När vi väl kom ut till brännö var det snabba steg upp på dansbanan.
Jag dansade i princip hela kvällen och vilade på sin höjd 5 låtar. Mycket vals och foxtrot blev det men även en och annan bugg. De spelade till och med ett par sambalåtar och nån jive.
Vi hade underbart roligt och det var lite synd att detta var sista gången på brännö för denna sommaren.
På hemvägen pratade vi om att ha kräftskiva och PK erbjöd sig att fixa fram kräftor. Han kände visst någon som fiskde. Jag ställde vår lägenhet till förfogande och JW skulle fixa vin.
Vi ska kolla intresset hos de andra danstokiga på drop-in kursen på torsdag. Hoppas att det är fler som vill så att det blir av.

På måndag är det även sista salsan på liseberg och då ska jag och JW och förhoppningsvis några fler dit och svänga loss. Jag hoppas bara att min älskade lillebror kan köra Samvise till fotbollsträningen, den krockar nämligen precis med salsan.  Men han brukar ställa upp ooch köra/passa barnen om han kan.

Idag ska jag tvätta och städa, blää, men det behövs och mannen ska ha hit folk i kväll för att spela Risk så då kan det ju vara lite ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback