Jobba är kul...

Detta skrevs igår. Jag glömde bara att publicera det då.

Nedrans, attans, järnspikar, sjutton etc, etc,etc.

Imorgon ska jag till jobbet igen.
Semestern är slut, den som just hade börjat. Tänk att 4 veckor kan gå så fort.

Bläääää...

Nä skärpning för böveln.
Jag gillar mitt jobb och går dit med nöje, men varför måste det vara så motigt just den första
 dagen efter semestern. Kan inte nån hitta på något så att man slipper just den där första jobbdagen.

Klockan ringer vid 05.40 och då ska jag hoppa ur sängen med ett leende på läpparna och tänka på vilken underbar dag det är och att jag får pyssla med mina blommor och blader igen.

Jag ska börja att tänka på de 2 x 4 minutrarna när man ska tänka positiva saker och se glad och lycklig ut.
De tillfällena är:
På morgonen precis när man vaknar och stiger ur sängen. Bara glada tankar om hur härligt det är att vakna och hur underbar dagen kommer att bli.
När man kommer till jobbet. Glatt säga godmorgon och bara vara vänlig och se glad och pigg ut.
När man kommer hem till sin familj. Att glatt säge hej och fråga om dagen har varit bra och visa att man är intresserad och tycker att det är roligt att få veta vad ens familjemedlemar har haft för sig inder dagen. Skälla för att det ligger jackor slängda i hallen kan man göra senare.
Den sista men den viktigaste för att man ska klara av den första är att, när man har lagt sig för att sova, tänka på vilken bra dag det har varit och hur härlig nästa dag ska bli.

Gör man detta så blir alla runt omkring lite gladare och positivare och det smittar såklart
av sig på en själv också.
 
Jag har provat så jag vet.
Jag behöver bara ta mig i kragen och göra det lite mer regelbundet, jag har slarvat en del med det de senaste månaderna nämligen. 

Kommentarer
Postat av: Tessan

Fantastiskt.. detta måste jag också pröva!!!! Tack för tipset!

Postat av: rumbaqueen

Kul att man kan inspirera någon att pröva nått nytt. Du får återkomma om ett par veckor och berätta hur det har gått.

2006-08-16 @ 08:13:40
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback