Örebro

Min lördag började tidigt.
Bussen vi skulle åka med skulle gå vid 7.30 och jag skulle plocka upp både PK och LS innan.
 Eftersom en av de två inte var riktigt klar när jag kom, utan fortfarande bara var halvt påklädd, kom vi till bussen med bara några minuter till godo, tur att det var LS som skulle räkna in alla och hålla ställningarna på bussen. 
Väl på bussen var det bara att lägga sig tillrätta med kuddar och filtar och somna om.

Tävlingen började klockan 13 med standard och jag fick tillbaks min klänning så att jag kunde dansa i den.
Standarden gick jättebra. Vi dansade med ett bra flyt och gjorde inga missar.
 Det är skönt att känna sig nöjd när man går av golvet. Då spelar det liksom ingen roll om man bir utan pallplacering.

På tävlingen var det en del utländska par och jag fastnade för ett speciellt par i standard.
De kom från Polen och dansade såklart i A-klass. Framförallt var jag imponerad av deras qvickstep. De var otroligt samdansade och man fick känslan av att det bara var en, och inte två i det paret. Alla sparkar, skutt och hopp var exakt samtidigt och exakt lika höga.
Det var ett sådant där par som man blir lycklig inombords av att titta på.

Latinen kändes också kanon. Till och med jiven, i alla fall första halvan av den för på mitten hände det något som gjorde att vi kom av oss så slutet var inte nått att skryta med.
Men vi kom i alla fall inte sist.

På denna tävlingen var det även disco, bugg, salsa och pardisco som det tävlades i.
Det var kul att få se lite annan dans också. När salsan var så ryckte det i hela kroppen, inte för att jag vill tävla i salsa utan för att det är en sådan härlig och rolig dans.

Vår klubb dansade riktigt bra och det blev en massa pallplaceringar.
(Bilder från tävlingen finns att se här)
Innan hemfärden blev det ett snabbt stopp utanför Örebro för att äta lite och efter det slocknade jag på bussen och vaknade igen utanför Floda.
Tillbaka i Göteborg var vi vid 01.30 och efter att jag hade kört PK och LS hem till sina sängar,
 i en totalt igenimmad bil (fläkten har slutat fungera och när det regnar blir det svårt att se ut hur mycket man en försöker torka bort imman på insidan) stöp jag i min egen säng och sov som en stock tills klockan var 12 på dan.
Skönt var det men jag blev inte utvilad ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback