En kock i mitt kök

Jag måste nog vara en av de mest lyckliga mammorna just nu.

Min äldsta son W har, efter vår Korsikaresa och våra trerätters middagar där, bestämt sig för att han ska bli kock när han blir stor. Han ska i och för sig bli fotbollsproffs, dansare och
trädgårdsmästare också, men ändå.
Idag vid halv sextiden fick han i alla fall ett ryck och skulle laga middag åt mig och Bubba.
Mannen är på Metal Town och missade alltså denna kulinariska upplevelse.
30707-151

Till huvudrätt fick vi
falafel med äggnudlar som var ihoprörda med vitlök & ört philadelphia och dill.
Mycket gott, 5 fyrar (vi började poängsätta maten när vi var bortresta också).
30707-153

Till efterrätt serverades en fruktsallad bestående av färsk ananas, aprikoser och russin. Till den bjöds det mandelkrokantglass (handlad på glassbilen en stund tidigare).
Även detta var riktigt gott och annorlunda och förtjänar även det 5 fyrar.
30707-154

Kommentarer
Postat av: Prinsessmamman

Mmm, vad det ser gott ut! Det enda jag blir bjuden på är luddiga godisar och kladdiga pussar! Inte så dumt iofs men jag ser fram emot den dagen då mina prinsessor kan överraska mamma med riktig mat!

Postat av: Ediets

Duktig son du har! Hoppas hans kockambitioner håller i sig länge så ni får avnjuta flera av hans middagar! :)

2006-07-10 @ 13:33:31
URL: http://ediets.blogg.se
Postat av: rumbaqueen

Ja han är riktigt duktig och använder verkligen sin fantasi när han komponerar sina menyer. Halst skulle vi ha trerätters både till lunch och midda om han fick bestämma.

2006-07-12 @ 13:05:45
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback