Slow, quick, quick, slow...

Nu är jag nästan frisk igen, bara lite snuvig. Men redan igår var jag på bättringsvägen och tur var väl det för jag hade ju danslektion igår.

De danser som stod på schemat igår var slowfox och samba.

 

I slowfoxen tränade vi på att verkligen ta ut stegen, hålla på takterna så att slowet blev slow och quicket blev quick. Vi tränade även på hur man ska vrida överkroppen, åt vilken riktning och hur mycket.

 

Jag fick hjälpa LS att visa och för en gångs skull så gick det strålande. Jag kände att jag hade balans och stod för mig själv och faktiskt följde helt okej.

En skön känsla.

Hoppas bara att han tänkte samma, han måste ju i alla fall ha märkt en skillnad från andra gånger eftersom min balans och följsamhet brukar vara under all kritik.
Jag brukar bli jättenervös när jag ska dansa och visa något med LS (vet inte riktigt varför)
men denna gången kände jag inte så.

 

 I samban gick vi igenom resten på den slingan som vi ska ha och det var som vanligt med samba roligt. Det är en sådan glädjefylld dans och det är livsbejakande att dansa den.

En annan rolig sak som hände var att under en liten paus när LS letade efter en speciell slowfoxlåt (Fly me to the moon) att spela så började HW och Toastmastern att sjunga en snapsvisa och alla kom att tänka på kräftskivan och ett härligt skratt bröt ut och sedan småfnissades det en bra stund och koncentrationen var väl inte på topp efter det.

 

Efter lektionen fick LS två skivor med Johnny Cash av mig, vi pratade nämligen om honom och filmen om hans liv (Walk the Line) för inte så längesedan. LS tackade och sa att jag hade utvecklat företeelsen att ha med ett äpple till sin fröken och att jag skulle fortsätta med det.

 

En annan lustig sak som har hänt i helgen, i lördags, var att LS ringde vid typ 17.40 och frågade om jag kunde förklara vägen till Blåbärskullen i Mölnlycke.

Han skulle ha buggundervisning där klockan 18 och var inte riktigt säker på vägen.

Jag har väl varit i Mölnlycke fem gånger i hela mitt liv och har ingen aning om vart saker och ting ligger där. Men jag gjorde ett försök med hjälp av gula sidorna och det gick bra antar jag för han kom fram i tid (17.59).

 

Idag ska jag klippa gräs, en rätt så behaglig sysselsättning då jag kan sitta och lyssna på p4 och fundera över livets stora och små besvärligheter.



Kommentarer
Postat av: Tessan

Kul att läsa om din dans också. Som svar på det du frågade om buggen och dansmaran kan jag bara svara så här (och jag hoppas att inte LS ska skämmas över mig nu): Jag skäms för att säga det, men jag har inte buggat på hela helgen. Dels för att det var fruktansvärt trångt på golvet och jag behöver fortfarande lite mera utrymme än de riktigt duktiga på grund av att jag inte har full koll på mina armar än *skrattar*. Dessutom så spelade de så SNABBT så jag kände at jag inte skulle hinna med riktigt. Men jag lovar att jag ska bugga alla "vanliga" danskvällar som jag är ute.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback