Äntligen fredag

Jag gillar fredagar och denna är inget undantag.

Snart ska jag på möte med de andra 'kotteplockarna' och eftersom jag ska ta med mig fikat denna gången så blir det en tidig premiär. Det blir, i alla fall för mig, årets första semla, mums.
Jag vet att det är länge kvar till fettisdagen men jag kan, vill, orkar inte vänta.
Semlor är så goda.

Efter mötet är dagen nästan slut och idag ska jag träffa
brorsan och luncha direkt efter jobbet.
Det ska bli trevligt, jag har inte sett röken av honom sen den 23 dec och det är ganska länge tycker jag.
Vi har i och för sig pratat i telefon ett par gånger under tiden men det är liksom inte riktigt samma sak.

Ikväll efter W har varit på sin bandy är det Let's dance som gäller.
Jag tror att denna säsongen blir grymt bra eftersom alla inblandade vet lite mer vad som gäller och krävs för att lyckas bra.
Lite ost, kex och ett glas rött så är kvällen komplett.

Igår var det förresten Ws första latinträning för detta året och han hade sina nya träningskläder, det är bara skorna som saknas men de är beställda. Han kämpade på bra även om han har lite svårt med takten.
Efter träningen var han glad och nöjd för han hade lärt sig lite nya steg i både samba och rumba.
 Han tyckte även att det var kul eftersom han hade fått hjälp och tillsägelser av både latinläraren och LS.
Det där med takten tar han med en klackspark och säger bara att om det tog två år för 2006 års
Svenska mästare i juniorklassen att lära sig höra och hålla takten (det är i alla fall vad latinläraren har berättat) så är det lungt, han har god tid på sig.

För egen del var det en bra träning.
Vi gick igenom lite sambateknik som vi hade lärt oss på lägret men eftersom PK fortfarande är sjuk, stannade jag inte så länge. Det är nämligen inte jättekul att träna själv.

Lite förvånad är jag över att det inte blev några situps och armhävningar.
Vi hade ju trots allt LS som lärare större delen av lektionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback