Vad gör man en klar och krispig vinternatt?

Något jag gillar otroligt mycket är stjärnor.

Det finns inte mycket som är bättre en klar och kall vinternatt, när snön ligger gnistrande på marken och luften är sådär härligt krispig, som att lägga sin ner på en snötäckt bergshäll och bara titta upp på stjärnorna.
Det första jag slås av varje gång är att det är så otroligt många.
Det verkligen kryllar av dem. Att se en del av vår galax, vintergatan, och det oerhörda myller av stjärnor
och veta att jag är en del av något oändligt.
Det andra är en känsla av litenhet och glädje.
Att lilla jag har en sådan otrolig tur att leva på vår gröna fina jord.
Det får i alla fall mig att vilja ta tillvara och göra det bästa av varje dag. Natt också för den delen.
 30707-245
En sak som jag däremot inte känner är ensamhet.
Även om vår planet bara är en liten, liten plutt och det finns så otroligt mycket tomhet och ingenting i universum
känner jag min inte ensam.
Jag har turen, antar jag, att ha riktigt goda vänner.
Kanske inte så jättemånga, men de jag har är sådana där som man kan lita på i vått och torrt.
Jag har även fördelen att ha en hel drös med bekanta, eller det man kanske kallar vänner till vardags
och så har jag ju även min familj som jag älskar över allt annat och som älskar mig.

 

Det finns nog inget vackrare än stjärnor.



 Led vid stjärnor?

Visst älskar vi solen
hur den fyller oss med sitt hjärtliga skratt
men varför tröttnar vi aldrig
på stjärnorna? 

är det deras oåtkomlighet
så fjärran att endast våra blickar dit når

är det deras oändliga myriader
som en spegling av vinternattens gnistrande snötäcke

är det deras trofasthet
som lyst över  människors öden i tusentals år

eller är det deras tystnad
som viskar oss till sömns
deras hemliga leende
som ljudlöst leker på nattens läppar?

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Let's Dance vecka 3

Jag måste erkänna att Erica var riktigt bra den här veckan. Hon var mer avslappnad tycker jag.. så faktiskt kollade jag inte bara på Daniel - hon tog lite utrymme och uppmärksamhet själv också. Bra gjort tycker jag.

Men Tobbe har gått och blivit min favorit. Både förra veckan och denna veckan tycker jag att han har bjudit på ordentlig underhållning!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback