Det lilla varvet

Idag ska vi ner till slottsskogsvallen.
W och Bubba ska springa lilla Göteborgsvarvet för tredje året i rad.

Ikväll klockan 17 är det salsapremiär på Liseberg men jag passar denna gången.
Lusten att göra roliga saker har tillfälligt (hoppas jag) försvunnit.

Igår var jag hos min mormor och grattade henne på 83 års dagen.
Det blir tyvärr för sällan jag är där och fikar men det är alltid lika roligt att träffa henne.
Hon är världens bästa mormor och hon säger alltid så roliga och förvånande saker.
Igår satt vi och pratade lite om gamlamormor och när hon blev änka.
Då helt plötsligt kläckte mormor ur sig att det bästa och smartaste man kan göra är att skaffa sig
en yngre gubbe för dom orkar mer och det har man ju mer glädje av.
Sen så skrattade hon sådär mysigt som gamla gör och plirade med ögonen.

Jag gillar verkligen min mormor.

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Hon verkar rolig och mysig :)

Postat av: www.dentatuerademamman.com

Din mormor verkar kul, jag har redan lytt hennes råd och skaffat mig en tre år yngre kille. Jag har tänkt nån gång att jag går i pension före honom, men annars är vi rätt lika. Fast han ser ju äldre ut än mig och det är ju bara trevligt :)

2007-05-13 @ 22:08:28
URL: http://www.dentatuerademamman.com
Postat av: rumbaqueen

Ja, hon är en pärla.

2007-05-14 @ 07:25:50
Postat av: zaq

Så klokt!
Är ganska säker på att hon har rätt, en yngre passar nog bättre på många sätt, vi fastnar ju alla i en viss tidsrymd vad gäller ex. musikgenre, så då är chansen större att man har snarlika inriktning!

2007-05-30 @ 09:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback