Överraskad

Igår när Anima kom hem från jobbet blev jag överraskad.

Han hade köpt världens finaste bukett med långa mörkt röda rosor,
en chokladkaka 70% ig (mums) och ett par jättefina örhängen.
En grattis- puss och kram fick jag också såklart och en förklaring om att han visste att det
egentligen var imorgon (läs idag) men att han inte skulle hinna fixa något då.
Bäst av allt var ändå att höra han säga de där orden ni vet.
De tre magiska.
Han har svårt att säga dem har han sagt, är inte van och tycker inte att det är ord
som ska slitas på i onödan. De är alldeles för stora för att användas slentrianmässigt.
Det håller jag med om, när man säger dem ska man verkligen mena det,
 inte bara rabbla dem bara för att.
 Men han säger det oftare och oftare och mitt hjärta bara fylls med lycka.

Jag hade ett lyckligt leende på läpparna resten av den kvällen, idag också förresten.
För man kan inte ha annat när man blir väckt av ett grattis på födelsedagen,
en sång i bilen påväg till jobbet och extrapussar när jag skulle hoppa ur. 

Idag blir det tårta på jobbet vid 13-tiden.

.......................

Jag älskar verkligen att fylla år.
Idag har jag fått en massa grattis sms, grattis samtal med sånginsatser
och en och annan liten kram.

Ikväll kommer barnen förbi en sväng och då blir det tårta igen såklart.

Kommentarer
Postat av: Katta

Grattis!!! Hoppas att du får en fortsatt fin dag!

2007-10-17 @ 08:58:20
Postat av: Danstanten

Grattis på födelsedagen!!!

Postat av: Ida

Grattis från mig med! :D Vi ses på lördag!

2007-10-18 @ 18:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback