En tår föll från mitt öga

Vi hade ett barnsnack i-gårkväll när vi lagt oss.

Jag har ju ingen spiral för tillfället och vi har inte kunnat hålla på oss riktigt
utan det har blivit oskyddat sex ett par gånger.
Risken att bli gravid finns ju där och med anledning av det frågade Anima mig om jag var det.
Inte vet jag, jag tror inte det.
Jag berättade att jag köpt folsyra-tabletter och att jag hade ätit dem i ett par dagar.
Lite i förebyggande syfte, i fall om att jag nu skulle bli gravid, så att barnet får en bra början
där inne i magen.
Han bara skrattade åt mig, tyckte att jag var knäpp och jag är jag nog.
 Lite i alla fall. 

För vad kan man kalla det när man drömmer och hoppas på något som man måste vara två för.
Jag vill ha barn nu.
Anima vill ha barn, men inte nu, sedan.
Men när är egentligen sen?

Nu blir det inget mera osyddat sex.
Den blåögde bruden har haft en stund av klarsyn.
Ingen bebis...
En tår trillade från ögat och det känns som någon har stuckit en kniv i hjärtat.
Inuti är det kaos, utanpå verkar allt vara som vanligt. (Jag är en superexpert på teater)
Min inställning måste ändras.
Jag får övertyga mig själv om att jag inte vill ha några barn och aldrig mer prata eller tänka på det.
Jag blir bara sorgsen då.

Skit också.
Nu är tåren påväg tillbaks, bara för att jag tänker på det när jag skriver om det här.

Det värsta blir att träffa alla Animas syrror.
De är i och för sig kanontrevliga, men allihop har bebbar
och så kan de inte låta bli att fråga om inte vi också ska skaffa en.
Som pricken över i fick jag reda på att Sveppe och Bagarn ska ha en  till.
Jätteroligt för dem, men jag kan inte låta bli att känna en viss avund.
Jag vill ju att det skulle vara vi.

Arrghh... Nu gjorde jag det igen.
Tänkte att jag ville.
Men nu är det slut med det, det var sista gången.

Nu ska jag hitta på något riktigt ansträngande att göra.
För att få tankarna på annat håll.

Kommentarer
Postat av: synne

Snälla du. Prata med Anima.
Vänta inte. Kommer det så kommer det.
Det gå så illa att det inte blir några alls när sen "senare" dyker upp!
Jag kan inte få barn. Har en sjukdom som heter endometriose. Hade jag vetat det så hade vi gjort något tidiigare för att få barn. Men tyvärr så blev det inte så.
Det blir svårare att få barn ju äldre man blir med. Så få honom att tänka om.....
Håller tummarna.
Kram Synne :D

Postat av: Cia

haha;) jo jag tänkte på de,man får väl plats med en två flaskor kanske=) Trevlig kväll på dig// Cia

2008-02-27 @ 15:14:52
URL: http://moonlovers81.blogspot.com
Postat av: Tessan

Det hjälper inte atat ljuga för sig själv.. längtan efter barn försvinner inte för det..!

2008-02-27 @ 16:38:32
URL: http://danstanten.blogg.se/alva
Postat av: Carina

Men åhhh vad jag förstår dina tårar.
Har själv varit med om det och vi väntade för
länge visade det sig med tiden.
Idag lever jag utan barn men har accepterat det men nog har det varit jobbigt en gång i tiden allt.
Så snälla, skjut inte för länge på det.
Kramelikramen Carina

2008-02-27 @ 19:39:01
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback