Snart, kanske...

Igår var det på tal igen.
Det där med att skaffa barn ni vet.

När vi låg och kvällsmyste i-gårkväll frågade Anima när vi skulle sluta upp med
att bara träna på att göra barn.
(Jag bara ler sådär lyckligt hela tiden nu, det känns som jag ska spricka av glädje)
Jag har ju alltid velat ha en hel massa barn.

Jag vill när som helst och han vill när jag vill.
Vi får väl prata lite mer om det, ikväll, tror jag.
Det är ju en liten, liten sak som måste 'justeras' innan det kan bli någon liten bebbe.
Och jag måste vara helt säker på att han vill till 100% innan jag gör något åt den.

Så kanske, kanske blir nästa höst helt annorlunda för oss alla fyra.
Jag vet redan att det kommer bli kanon.

...................................................

Ett litet tillägg skrivet den 15 januari:

Jag har som vanligt varit på tok för blåögd.
Kanske för att jag vill så mycket.
Skojade lite om det idag och det framkom väl hyfsat klart att han inte är så på
som jag i min hjärna hade inbillat mig.
För att det ska bli bra behöver man vara två som vill lika mycket.
Det gör mig ledsen såklart, men den som väntar på något gott...
Han sa i och för sig att kunde plocka ur spiralen när han har sålt sin lägenhet,
men just nu väljer jag att tro att han inte riktigt menar det.
Då slipper jag bli ledsen igen.

En lite gullig sak är att hans mormor redan har stickat en sak till babyn.
Att han berättade det för mig gör mig glad och förväntansfull.

Kommentarer
Postat av: Natta

Lycka till i min tävling som du är med i :)

Postat av: pappa B

Hoppsan!
Babyboom och produktion är det som rövat bort dig från mig din lilla rackare. Nåja, kanske giltiga skäl, vem vet. Men hej vad det går. Nyss tårar och beslutsånhger och nu träning i finsoffan, jo jag tackar jag. Ni kvinnor äör allt ena små underliga manicker.
Hör av dig, har en fantastiskt bra grej till dig
Kram (om du nu kan gömma en liten en från den nya mannen i ditt liv *s*)

2008-01-06 @ 00:44:30
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: Natta

vinnaren är nu publicerad ;)

2008-01-07 @ 17:08:24
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: synne

Hej igen.
Har tagit mig friheten att utmana dig.gå in på min blogg så ser du.
Klems fra nabolandet :)

2008-01-08 @ 07:16:22
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback